جلسه هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد

جلسه هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست مسئولان، اعضا هیئت علمی و هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بوشهر برگزار شد.

 خسروپناه در این جلسه گفت: برنامه های تحولی ارزشمندی نظیر سامانه های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست که حرکت در مسیر قانون و قانونمندی، شفافیت در امور مهم دانشگاه همچون امور مالی، آماری، آموزشی، پژوهشی و غیره را منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه در معاونت علوم انسانی و هنر، طرح های مناسبی در دست اجراست، افزود: اولین طرح، همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی است که متولی آن دانشگاه، اما اجرای آن با استان هاست.

خسروپناه با تأکید بر اطلاع رسانی دقیق موضوعات همایش اظهار داشت: پیش همایش های این همایش در حال اجراست و مقالات همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی از رتبه isc برخوردار خواهد شد و در ارتقاء مرتبه علمی اعضاء هیأت علمی امتیاز خواهد داشت.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری کرسی های ترویجی، نظریه پردازی و نوآوری اشاره و تأکید کرد: این کرسی ها برعهده استادان و متولی آن معاونت پژوهشی دانشگاه است. هر عضو هیأت علمی باید حداقل در سال یک کرسی جامع که مورد نقد و پرسش قرار بگیرد، برگزار کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار کرسی نظریه پردازی ترویجی در کشور برگزار شده است، گفت: از این تعداد، سهم دانشگاه آزاد اسلامی تنها ۵۰۰ کرسی بوده است.

خسروپناه با بیان اینکه تاکنون ۲۱ دوره توانمندسازی توسط مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر طراحی و اجرا شده است، اظهار داشت: آمار عددی تعداد اعضاء هیأت علمی به تنهایی برای پیشرفت کافی نیست، میزان علاقه مندی و خواست اعضاء هیأت علمی استان که برگرفته از حضور فعال آنان در این کارگاه ها است، عامل مهم در ارتقاء استاد و دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه باید همیشه طالب علم بود، افزود: یادگیری و ترویج علوم یادگرفته شده یک نیاز همیشگی است. موضوع مهم و مورد تأکید دانشگاه، توجه به مجلات دانشگاهی است. در تمامی رشته های مجلات مختلفی در کشور وجود دارد که ما جهت ترغیب استادان برای همکاری با مجلات، با ابلاغ سازمان، درج مقاله در آنان را مورد تأیید قرار دادیم.

اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ابتدای این نشست با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اندیشمندان بزرگی را تربیت کرده و در طول حیات خود همواره از بزرگان و فضلا کشور بهره گرفته است، اظهار کرد: دانشگاه با برنامه تحولی جدید خود و انتخاب مأموریت و رسالت های جدید، ساز و کار مناسبی برای نقش آفرینی های اجتماعی برگزیده است. 

در ادامه این نشست قائم مقام و مدیران کل حوزه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه که به صورت برخط در جلسه حضور داشتند مطالبی را عنوان و در چارچوب مسائل انسانی، راهکارها و پیشنهادهایی ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106809

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =