دانشگاه‌ها بر بستر حل مسأله و تربیت نیروهای کاردان و مهارت محور حرکت کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ها بر بستر حل مسأله، کارآفرینی و تربیت نیروهای کاردان و مهارت محور حرکت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، هجدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به ریاست فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان؛ احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و سایر اعضا در واحد بندرعباس برگزار شد.

جهان بین در این جلسه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو الگوی خدمتگزار و خادمی بودند که باید به عنوان الگوی متعالی در جامعه همواره مورد توجه ویژه دولتمردان و خادمان جامعه قرار گیرند.

وی با اشاره به حمایت های نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان از دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار داشت: بدون شک حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی استان موجب توسعه و ترقی این دانشگاه شده است.

جهان بین با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بدون حمایت های مردمی نمی تواند رشد و توسعه یابد، افزود: این دانشگاه مردمی در سال های اخیر گام های بزرگی در مسیر پیشرفت کشور برداشته است و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با مدیریت صحیح جزو واحدهای موفق در سطح کشور است. امیدواریم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با حمایت های همه جانبه مسئولان بتوانند منشاء اثر باشند و به رسالت واقعی خود به درستی عمل کنند.  

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه ها در کشور تمام فعالیت خود را معطوف به حوزه آموزش کرده اند، در حالی که تعلیم و تربیت دو موضوع کاملاً در هم تنیده ای هستند، گفت: خوشبختانه نگاه طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه همچون نهاد فرهنگی است و از دریچه تعلیم به دنبال تربیت هستند.

وی با انتقاد از عدم توجه به آمایش سرزمینی و ظرفیت ها از سوی برخی از دانشگاه ها در کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ فعالیت دانشکده های مهارت و کارآفرینی و همچنین تأسیس دانشکده های موضوعی از رشته های تقاضا محور فاصله گرفته و به سمت رشته های آمایش محور حرکت می کند.

جهان بین با تأکید بر مسأله محوری از سوی دانشگاه ها اظهار کرد: ابتدا باید نیازهای جامعه به خوبی شناسایی و رشته ها نیز به درستی آمایش شود، زیرا نیازهای هر شهر و استان با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های آن با دیگر شهرها متفاوت است و باید سیاست‌گذاری، توسعه رشته ها، برنامه ریزی با استراتژی و نیاز آن منطقه منطبق باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به راه اندازی سامانه پژوهشیار در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال هدایت پایان نامه ها و رساله ها به سمت حل مسائل جامعه است. پایان نامه ها و رساله ها در هر استان باید به سمت حل مسائل و مشکلات آن استان هدایت شود. آموزش باید معطوف به مهارت و اشتغال و پژوهش معطوف به حل مسأله باشد و گره ای از مشکلات جامعه باز کند.  

وی تأکید کرد: دانشگاه ها باید به بخش صنعت و شرکت های دانش بنیان ورود کرده و بر بستر حل مسأله، کارآفرینی و تربیت نیروهای کاردان و مهارت محور حرکت کنند.

جهان بین در پایان با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی و تقدیر مقام معظم رهبری از این حرکت فرهنگی و علمی، گفت: در چند ماه اخیر 2 هزار کرسی در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تربیت دانشجویان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =