رایزنی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره تحولات افغانستان و ایران

وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات جاری در افغانستان و ایران پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا بعد از ظهر دوشنبه درباره تحولات امنیتی منطقه و اوضاع در افغانستان و ایران رایزنی کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «یائیرلاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی‌ خود از تلاش آمریکا در افغانستان به ویژه عملیات تخلیه نیروها و افراد از این کشور قدردانی کرد. لاپید و بلینکن در این تماس درباره ایران نیز گفت‌وگو کردند ولی از محتوای آن مطلبی بیرون درز داده نشده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که تصمیم آمریکا درباره عقب‌نشینی از افغانستان تصمیم درستی بوده، اما به شکل اشتباه اجرا شد و همچنین تاثیرش بر امنیت منطقه نامشخص است.

به نوشته این منبع خبری، قرار است وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا ماه اکتبر (مهر) با هم دیدار کنند.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی قبل خاطر نشان کرد تل‌آویو و واشنگتن همکاری‌های اطلاعاتی با یکدیگر را احیا کرده و در حال تلاش برای تدوین یک طرح جایگزین در صورت شکست مذاکرات برجام هستند. 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شد همکاری‌های اطلاعاتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل مربوط به ایران نیز رو به تقویت است. بنی گانتز گفت: «ایالات متحده و اسرائیل با یکدیگر مبادلات اطلاعاتی دارند و همکاری‌ها در این حوزه، رو به تقویت است. ما با آنها برای تدوین یک طرح جایگزین همکاری می‌کنیم تا نشان دهیم چنانچه توافقی اتفاق نیفتد، همان‌طور که رئیس‌جمهور بایدن گفت فعالیت‌های دیگری آغاز خواهند شد».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل این دیدار با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید مدعی شد که واشنگتن به دیپلماسی با تهران متعهد است اما چنانچه دیپلماسی جواب ندهد، آماده استفاده از روش‌های دیگر است.

دیدار بایدن با نفتالی بنت یک روز بعد از آن اتفاق افتاد که روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی در دوران نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو مبادلات اطلاعاتی با دولت «جو بایدن» در خصوص ایران را محدود کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =