سید حسن نصرالله: از تشکیل کابینه لبنان استقبال می‌کنیم

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن استقبال از تشکیل کابینه در این کشور گفت که باید کابینه، به معیشت مردم و اقتصاد آنان اهمیت بدهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امشب پس از تشکیل کابینه لبنان، درباره تحولات این کشور و منطقه، سخنرانی خود را آغاز کرد.

نصرالله در آغاز سخنرانی به مسئله تشکیل کابینه لبنان پرداخت و گفت که حزب الله از این مسئله استقبال می‌کند و قدردانی تمام کسانی است که در این دستاورد نقش‌آفرینی کردند.

شبکه خبری المنار به نقل از نصرالله گزارش داد، اولویت کابینه مشخص است؛ «اولویتی که مخصوص مردم است... ما نیاز به کابینه‌ای داریم که به معیشت مردم اهمیت بدهد».

وی ضمن قدردانی از «صبر، ملی‌گرایی و قبول مسئولیت حسان دیاب»، تأکید کرد: «اولویت دولت کنونی باید اصلاح و نجات کشور از فروپاشی باشد».

انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار شود

نصرالله با اشاره به حمایت حزب الله از انتخابات پارلمانی و برگزار شدن آن در زمان معین، گفت: «از روز نخست، صادقانه به تشکیل این کابینه دعوت کردیم... انتخابات، طبیعتا از اولویتها و وظایف دولت کنونی است... امیدواریم به هر چه سریعتر به این کابینه رأی اعتماد داده شود... چرا که وقت تنگ است».

دبیر کل حزب الله در بخش دیگر سخنرانی خود به مسئله ارسال سوخت ایران به لبنان، تصریح کرد: «درباره مقصد کشتی نخست [ایرانی] که فرآورده‌های نفتی را منتقل می‎‌کرد، دو گزینه داشتیم: لبنان یا سوریه... ولی به خاطر اینکه مشکلی برای حکومت لبنان ایجاد نشود، تصمیم گرفتیم به سوریه اعزام شود. سوریه نیز پذیرفت... از سران سوریه به خاطر حمایت، تسهیل و مشارکت برای موفقیت این اقدام، کمال تشکر را داریم».

نخستین کشتی حامل سوخت ایران، وارد سوریه شد

وی ادامه داد: «سوریه، حرکت [کشتی] در بندرگاه بانیاس را برای انبار کردن و حرکت به سمت مرزها تسهیل و امنیت نفتکش‌ها را تأمین کرد... اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه وارد بندرگاه بانیاس شد و امروز بار خود را تخلیه می‌کند... انتقال فرآورده‌ها به البقاع، روز پنجشنبه آینده آغاز خواهد شد».

انتهای پیام/

کد خبر: 1110935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =