لایحه رتبه بندی معلمان متناسب با بودجه تنظیم می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لایحه رتبه بندی معلمان متناسب با بودجه ۱۴۰۱ تنظیم می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، رحیم زارع به جلسات کمیسیون برنامه و بودجه با سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان احکام بودجه ۱۴۰۰ از لحاظ مدت زمان اکثر آیین نامه‌ها اجرایی شده و برخی از مفاد آن مانند مالیات بر خانه‌های خالی و ماشین‌های لوکس نیاز به زیرساخت‌هایی داشته که فراهم نشده است و دولت باید شرایط دریافت مالیات‌ها را از این موارد تعیین کند.

بیشتر بخوانید:

دستور رتبه بندی معلمان در آینده ای نزدیک صادر می شود

ویس کرمی: رتبه‌ بندی معلمان قابل اجرا نیست

زارع افزود: در همین راستا، مجلس از سازمان برنامه و بودجه خواسته است تا زیر ساخت‌های موارد فوق را که در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده برای جبران کسری بودجه فراهم کند.

وی گفت: در مجموعه عملکرد بودجه بروی فروش اوراق مالی متمرکز بوده و کمتر به طرح‌های عمرانی توجه شده است، بنابر این در زمینه حفظ اشتغال نیز کمک‌های زیادی بر مبنای بودجه ۱۴۰۰ صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره برخی از ترک فعل‌ها در اجرای بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: کمیته‌ای که باید بر روی اجرای تبصره‌های بودجه‌ای نظارت کند که بدانیم چه میزان در بخش درآمدها و هزینه‌ها چه اقداماتی روی داده است باید صبر کنیم و پایان سال آن را پس از بررسی‌های لازم اعلام کنیم.

زارع با تاکید بر این که مردم از مجلس و دولت در مواردی مانند رتبه بندی معلمان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان توقعاتی دارند که به حق می‌باشد، گفت: باید در بودجه ۱۴۰۱ برای عملیاتی کردن این دو موضوع چاره‌ای اندیشیده شود و منتظر هستیم تا ببینیم دولت بودجه سال آینده را چه زمانی به مجلس ارائه می‌کند تا ما بتوانیم از ۱۵ آذرماه بررسی بودجه ۱۴۰۱ را آغاز کنیم.

وی افزود: برای رتبه بندی معلمان در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، اما براساس پیش بینی دولت فعلی، بیشتر از این مبلغ باید لحاظ شود که در قالب لایحه‌ای باید این موضوع در صحن مجلس مصوب گردد که قطعاً اجرای آن با وضعیت بودجه فعلی در سال ۱۴۰۱ عملی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

کد خبر: 1111792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      4 0
      فقط وعده فقط دروغ خسته نشدید این همه به معلمان بدبخت دروغ میگید
    • معلم IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 0
      قطعن اگر رتبه‌بندی به سال آینده بیفتد ضرب‌المثلی است که میگوید کوه به کوه نمیرسد ولی آدم به آدم . انتخابات به زدوی خواهد رسید وشمانیازمند به مشروعیت اگر مشروعیت نداشته باشید هزاران بمب اتم هم داشته باشید فایده‌ای ندارد اگر به سال ۱۴۰۱ بیفتد با اینکه جامعه فرهنگیان بزرگ وبانفوذند قطعن ومطمئن باشید اکثر قریب به یقین در انتخابات شرکت نخواهیم کرد وحداقلی وبی مشروعیت وضعیفتر خواهید شد وسلام.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 0
      بودجه سال ۱۴۰۰ که واریزشدوهمتون تومجلس قول دادیدبه معلماکه حتماارفروردین ۱۴۰۰اجرامیشه رتبه بندی چرادروغ گفتیدمعلمارابیجاره کردیدباوعده های. دروغین چراحقوق یه دیپلم کارمندشبکه بهداشت دوبرابریه فوق لیسانس هم سابقه توآموزش وپرورشه این چه ظلمیه که بامعلمین شریف میکنید
    • معلم IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 0
      وای این همه تو بوق و کرنا کردن اخر هم نمی خوان اجرا کنن. اگه خودشون ذی نفع بودن حتما اجرا میشد.
    • جواد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      معلم کیلویی چند بچسبید اقا زاده ها عشق حالشون بکنن
    • ناشناس IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 0
      سلام آقای ریسی قول دادن اولین فرصت رتبه بندی معلمان راپیگیر باشند انشاالله سرقولشان باشند چون نزدیک دوازده سال وعده الکی دادن مافرهنگیان منتظر دستور سریع وفوری ریس جمهور مانده ایم بخدا قسم خسته شدیم جناب آقای ریسی خواهشمندیم به زودی کار فیسله بدین بس بس....