دفاع مقدس ، نقش بزرگی در احیای اسلام ناب محمدی داشت

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، با اشاره به تاریخچه دین مبین اسلام که در طول تاریخ، دچار بی‌مهری‌ها و دشمنی‌های زیادی قرار گرفته گفت: دفاع مقدس، نقش بزرگی را در احیای دوباره دین اسلام بازی کرد و توانست پیوند و اتحاد مسلمانان را با خود و دین مستحکم‌تر کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود صباحی‌زاده در نشست با مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: آرامش حاکم بر کشور عزیزمان مدیون خون هزاران شهیددفاع مقدس است و این درحالی است که ایران هرگز به منظور فزون خواهی و قدرت طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه  و غیرت فرزندان برومند این آب خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) در تحقق شعار «هیهات منّا الذله» کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ و ذلّت  نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی و ناموس خود دفاع کنند.

این مسئول فرهنگی در ادامه تاکید کرد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگسازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را برای مسلمانان واقعی به خصوص در سرزمین خاورمیانه و در ایران هموار کرد.

صباحی زاده با بیان اینکه، دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد، افزود:  اسلامی که در گذر زمان همواره مورد بی‌مهرهای ظلمت پیشگان واقع شده بود و به جای حق و حقیقت، کفر و ضلال حکمرانی می کرد؛ یکباره از مظلومیّت رهایی یافت و با حرکتی انقلابی رهبر کبیر انقلاب در هشت سال دوران دفاع مقدس و اصیل تبلوّر دوباره یافت.

وی افزود : امام علی علیه اسلام در وصف شهادت ودفاع مقدس می فرمایند که خداوند ، شهدا را درقیامت باچنان جلال ونورانیتی وارد محشر می کند ، که اگر انبیاء سواره ازمقابل آنان عبور کنند به احترام شهیدان پیاده می شوند .

این مسئول فرهنگی درپایان با اشاره به برنامه های این دانشگاه در  هفته دفاع مقدس گفت:  تجدید پیمان باشهدای گمنام دانشگاه وغبارروبی مزارشهدا در صبح اولین روز از هفته دفاع مقدس انجام می شود ، برنامه روایتگری دفاع مقدس ،تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ،مسابقه کتابخوانی ویژه دانشجویان ، برگزاری مسابقات ورزشی دارت وتیروکمان کارکنان ومسابقه نقاشی کودکان از جمله برنامه های هست که از 31شهریورماه باشروع هفته دفاع مقدس آغازمی گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =