آمریکا برای پوشاندن سوراخ گنبدآهنین دست به کار شد

مجلس نمایندگان آمریکا در لایحه‌ای جداگانه، بودجه یک میلیارد دلاری کمک به تجهیز گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب، کمک یک میلیارد دلاری این کشور به رژیم صهیونیستی برای تجهیز سامانه موشکی این رژیم را تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اختصاص این کمک یک میلیاردی، در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا با دریافت رأی اکثریت قاطع (۳۶۰ رأی موافق به ۸ رأی مخالف) به تصویب رسید.

اکنون این لایحه باید برای طی مراحل بعدی، جهت تصویب به مجلس سنای آمریکا ارسال شود.

پس از مخالفت برخی نمایندگان با اختصاص این کمک‌ها و تهدید آن‌ها به عدم تصویب لایحه قانون بودجه دولت، لایحه جداگانه‌ای با عنوان «قانون تخصیص اعتبارات تکمیلی گنبد آهنین» به صحن مجلس نمایندگان آمریکا رفت و به تصویب رسید.

روز سه‌شنبه و تنها چند ساعت پیش از رأی گیری درباره قانون بودجه در مجلس نمایندگاه آمریکا، برخی از اعضای کنگره اعلام کردند در صورتی که بودجه شامل موضوع کمک اضطراری به سامانه گنبد آهنین باشد به آن رای نخواهند داد.

 یک روز بعد از حذف بند کمک مالی اضطراری واشنگتن به تل‌آویو برای سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» از طرح بودجه نظامی در کنگره آمریکا، رسانه‌ها از بازگشت این بند به صحن کنگره خبر دادند.

بر اساس گزارش رویترز، ایالات متحده در حال حاضر سالیانه ۱.۶ میلیارد دلار برای تولید و تأمین سامانه‌های گنبد آهنین توسط رژیم صهیونیستی، به این رژیم کمک بلاعوض انجام می‌دهد.

به نوشته رویترز، طرح جدید توسط «رُزا دولائورو» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا ارائه شده که ذیل آن ۱ میلیارد دلار از بودجه نظامی این کشور به پر کردن خشاب‌های خالی‌شده گنبد آهنین در جنگ اخیر با نوار غزه اختصاص می‌یابد.

این در حالی است که از بین رفتن بخش زیادی از موشک‌های سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین متعلق به رژیم صهیونیستی که در جنگ ۱۲ روزه با نوار غزه برای رهگیری راکت‌های گروه‌های مقاومت شلیک شد و البته تا ۹۰ درصد نیز ناموفق بود، آمریکایی‌های طرفدار رژیم کودک‌کش اسرائیل را نگران کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1112295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =