پیام تسلیت مسئولان در پی درگذشت نوجوان ایذه‌ای

در پی درگذشت نوجوان ایذه‌ای مسئولان مقامات و مسدولان به طور جداگانه پیام های تسلیت صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، در پی درگذشت نوجوان ایذه‌ای مسئولان مقامات و مسدولان به طور جداگانه پیام های تسلیت صادر کردند.

رئیس قوه قضائیه

انّا لله‌ وَ اِنّا اِلَیهِ‌ راجِعون‌، درگذشت زنده‌یاد «علی لندی» نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات‌ دو بانوی محصور در آتش از جان شیرین خود گذشت، موجب تالم و تاثر گردید.

اقدام غیرتمندانه‌ این نوجوان فداکار نمایان‌گر روحیه‌ شجاعت‌ و فتوت‌ فرزندان این سرزمین است‌ و قطعاً ایثار و ازخودگذشتگی‌ او در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند. فقدان این عزیز را به خانواده محترم تسلیت و برای بازماندگان ازخدای بزرگ صبرواجر مسالت دارم.

رئیس جمهوری

رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، گفت: نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد. متن پیام آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند.

درگذشت غم‌انگیز فرزند عزیزم علی لندی، نوجوان غیور ایذه‌ای، مایه تأسف و تاثر شد. نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد.

داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه، الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد. بی شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می بالد.

اینجانب، درگذشت تاثر برانگیز فرزند عزیزمان را تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان آن مرحوم از درگاه پروردگار متعال، صبر و تسلی خاطر مسألت دارم.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای ۲ هفته پیش برای نجات جان ۲ نفر از همسایگان خود که گرفتار آتش‌سوزی شدیدی شده بودند، وارد عمل شده و جان هر دو زن را نجات داد اما خود دچار سوختگی شدید شد و در نهایت ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

معاون اول رییس جمهور

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور طی پیام درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان 15ساله ایذه ای را تسلیت گفت.

وی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای، تصریح کرد: هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر کرد اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در تماس تلفنی با داوود لندی پدر این نوجوان قهرمان مراتب تسلیت و همدردی خود و اعضای دولت را به خانواده وی ابراز داشت.    بیشتر بخوانید

متن کامل پیام معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر تلخ و ناگوار درگذشت شهادت گونه آقای علی لندی نوجوان ١٥ ساله ایذه ای که با وجود سن کم از جان خود گذشت و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات داد و برگ زرین دیگری بر فداکاری های فرزندان و قهرمانان این مرز بوم قهرمان پرور افزود، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر نمود اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می کنند.

مصیبت فقدان این نوجوان غیور را به ملت ایران بخصوص مردم شریف شهرستان ایذه، دوستان، اقوام و بستگان به ویژه خانواده گرامی آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت میکنم.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پیامی به مناسبت درگذشت «علی لندی» نوجوان فداکار ایذه‌ای عنوان کرد: جشنواره۳۴ غیرت و ایثار این قهرمان ملی را پاس خواهد داشت.

در متن پیام علیرضا تابش چنین آمده است: نوجوانانِ پُر شورِ این مرز و بوم، در عرصه علم و عمل، همواره، نگاهِ منتظرِ تاریخ را خیره یِ خود ساخته اند.

در ایامی که مردمِ ایران زمین، از یکسو، در اربعینِ سالار شهیدان به سوگ نشسته‌اند و از دیگرسو، یاد و خاطره سلحشورانِ هشت سال دفاع مقدس را احیا می‌کنند، شاهدِ خلقِ حماسه دیگری از سوی نوجوانِ آسمانی شده هستیم، علی لندی، متولد دهه ۸۰ فرزندِ برومندِ ایذه‌ای که ایثارگرانه، دلِ، به آتش زد و در قامتی پهلوانانه، خود را به کاروانِ مردان و زنانِ زلالِ این سرزمین رساند.

امسال هنرمندان در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، غیرت و ایثار این قهرمان ملی را پاس خواهند داشت.

پیام تسلیت فرمانده سپاه

در پی درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان فداکار و شجاع ایذه ای سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت این ضایعه با خانواده وی ابراز همدردی کرد.

متن پیام به این شرح است :

 بسم الله الرحمن الرحیم

عروج آسمانی علی لندی شیرمرد خوزستانی و نوجوان غیرتمند و شجاع ایذه ای در میدان ایثار و فداکاری برای نجات هموطنان عزیز خود که یادآور جاودانگی حماسه شهیدان افتخارآمیز میهن اسلامی محمد حسین فهمیده و بهنام محمدی در دفاع مقدس است ، نشان داد روح شجاعت و پیشتازی در خطرپذیری های شکوهمند در جامعه ایمانی و اسلامی ایران همچنان جاری و حیات بخش است .

ضایعه فقدان این قهرمان جاودانه ایران زمین در موسم اربعین حسینی را به خانواده عالیقدر و داغدیده وی و مردمان شریف استان خوزستان تسلیت عرض نموده و از درگاه خدای کریم و نعیم برای آن ابر مرد کوچک ، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با حماسه‌ساز کربلا حضرت علی اکبر (ع) و برای مصیبت دیدگان گرانقدر صبر و شکیبایی توام با پاداش صابرین طلب می کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =