مدارس سما به خانواده‌های کم‌برخوردار تخفیف شهریه می‌دهد

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از تخفیف شهریه مدارس سما به خانواده دانش آموزان کم برخوردار خبرداد.

سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، درباره سیاست‌های مدارس سما و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: اصلی‌ترین رویکرد مدارس سما و دانشکده‌های مهارت کارآفرینی در سال تحصیلی جدید، ارتقای کیفیت است؛ به ویژه اینکه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، بخش قابل توجهی از برنامه‌های مدارس و دانشکده‌ها متوقف شده است و لذا باید بازنگری جدی در رویکردها و سیاست‌ها انجام شود.

وی افزود: در حوزه مدارس سما برنامه‌ها و رویکردهایی را تدوین کرده‌ایم تا آمادگی لازم در مدیران و کادر مدرسه برای اجرای این سیاست‌ها ایجاد شود. امیدواریم در سال تحصیلی جدید بتوانیم حدود ۴ الی ۵ برنامه راهبردی و کیفیت بخشی را در حوزه مدارس سما به مرحله اجرا برسانیم.

بطحایی با اشاره به دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی ادامه داد: در این حوزه براساس قانون جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مصوب مجلس شورای اسلامی عمل خواهیم کرد. دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی با تصویب شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است و بنا داریم با تصویب رشته‌های جدید و تغییرات در رشته‌‎های گذشته، تا مقاطع ارشد و دکتری در حوزه مهارت آفرینی پذیرش دانشجو داشته باشیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: باید گفت که این فرآیند به تدریج و با اخذ مجوز از بخش‌های ذی ربط انجام خواهد شد. دانشکده‌های‌ مهارت و کارآفرینی آستین خود را بالا زده‌اند که نیروی مورد نیاز بازار اشتغال را که دارای مدارک رسمی دانشگاهی نیز هستند، برای حضور در مراکز اقتصادی، خدماتی و تولیدی آماده کند

وی درباره تخفیف شهریه در مدارس سما گفت: شهریه مدارس سما نسبت به میانگین شهریه مدارس غیردولتی پایین‌تر است. زیرا که دانشگاه آزاد اسلامی اهداف خیرخواهانه دارد و به دنبال منافع اقتصادی از طریق مدارس سما نیست؛ اما باید بپذیریم که درآمدهای مورد نیاز برای اداره مدارس صرفا از محل شهریه تامین می‌شود و به همین دلیل ناچار به دریافت شهریه هستیم. البته مدیران مدارس این اختیار را دارند که به خانواده‌های کم برخوردار و نیازمند و به نسبت شرایط هر خانواده، میزانی از تخفیف شهریه را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =