باشگاه پژوهشگران بین‌المللی در دانشگاه تهران تاسیس خواهد شد

رئیس دانشگاه تهران گفت:‌باشگاه پژوهشگران بین‌المللی با هدف تقویت حوزه آموزش، پژوهش و دیپلماسی در دانشگاه تهران تاسیس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری  ایسکانیوز، سید محمد مقیمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تهران که صبح امروز در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: بهترین برنامه‌ها آنهایی هستند که عملیاتی شوند و نتیجه داشته باشند.

وی ادامه داد: سیاست من در تدوین برنامه‌های راهبردی این است که قابلیت اجرا شدن را داشته باشد. مشورت با روسای پیشین دانشگاه و استادان در اولویت قرار دارد و مدیریت جهادی در دانشگاه تهران اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: برنامه و فعالیت دانشگاه تهران براساس برنامه‌های وزارت علوم خواهد بود؛ چراکه به دنبال یکپارچه‌سازی در فعالیت‌های علمی هستیم.

مقیمی عنوان کرد: سازماندهی رشته‌ها در راستای حل مشکلات کشور در اولویت فعالیت قرار دارد. رشته‌های میان رشته‌ای تقویت می‌شود؛ به عنوان مثال دانشکده حکمرانی که تلفیقی از حوزه‌های علوم اجتماعی، فنی و علوم انسانی تشکیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر تقویت دانشگاه، جامعه و کارآفرینان ادامه داد: تقویت دانشگاه کارآفرین در برنامه‌های ما قرار دارد. در این زمینه از کارافرینان استفاده خواهد شد. دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران رهبر تقویت دانشگاه کارآفرین است.

مقیمی افزود: باشگاه پژوهشگران بین‌المللی با هدف تقویت حوزه آموزش، پژوهش و دیپلماسی در دانشگاه تهران تاسیس خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: آزمایشگاه جامع در راستای خدمت‌رسانی به دانشگاه‌های کشور و کشورهای منطقه در این دانشگاه با کمک وزیر علوم ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به خوابگاه‌های متاهلی افزود: گسترش این خوابگاه‌ها در راستای حل آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

مقیمی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاه تهران، قابلیت رهبری حوزه‌های متفاوت کشور را خواهند داشت. 

وی گفت: بنده اجازه نخواهم داد دانشگاه تهران تریبون وجایگاهی شود که بر علیه نظام جمهوری اسلامی از آن استفاده شود. دانشجویان باید از سیاست زدگی دوری کنند اما فعالیت سیاسی داشته باشند.

به گفته مقیمی؛ اخلاق مداری و خیرخواهی مردم بودن، در دانشگاه تهران اجرا خواهد شد. همچنین تبصره‌های قانون سر لوحه فعالیت همگان در این دانشگاه باید باشد. در نتیجه نظام کنترل و  و نطارت دادرسی در این دانشگاه اجرا می‌شود قبل از اینکه از بیرون فعالیت این دانشگاه را مورد ارزیابی قرار دهند.

مقیمی گفت: هیات ممیزه دانشگاه فعالیت ویژه ای دارد و فعالیت اعضای هیئت علمی را به درستی داوری و قضاوت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =