بارسلونا چه گزینه‌هایی را می‌توانست به جای کوتینیو جذب کند

تیم فوتبال بارسلونا در سال ۲۰۱۸ می‌توانست چند هافبک مستعد و آینده‌دار را به جای کوتینیو به خدمت بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، سال ۲۰۱۸ زمانی که فیلیپه کوتینیو با جدایی از لیورپول با مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو به بارسلونا پیوست، به نظر می‌رسید که دوره حرفه‌ای موفق دیگری در انتظار او باشد، اما ستاره برزیلی نتوانست انتظارات را در نیوکمپ برآورده کند.

او در تیم تحت هدایت ارنستو والورده نتوانست جایگاهی برای خود پیدا کند و در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با انتقالی قرضی راهی بایرن مونیخ شد. او فصل گذشته به بارسلونا بازگشت، اما مصدومیت‌های طولانی اجازه بازی به این بازیکن برزیلی را نداد.

پس از گذشت حدود ۳ سال از انتقال کوتینیو به بارسلونا، می‌توان گفت که پول بارسلونا هدر رفته است. در این گزارش ۵ گزینه‌ای که بارسلونا در سال ۲۰۱۸ می‌توانست آن‌ها را به جای کوتینیو جذب کند را معرفی می‌کنیم.

۱- کریستین اریکسن

کریستین اریکسن یکی از هافبک‌های درجه یک اروپا در سال ۲۰۱۸ بود. بازیکن دانمارکی در کنار توانایی گلزنی، نیازهای های دیگر اسپرزها در زمین را نیز تامین می‌کرد. او در رقابت‌های فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ عملکرد فوق العاده‌ای ارائه کرد و ۱۴ گل و ۱۳ پاس گل در تمام مسابقات به ثمر رساند.

براساس گزارش‌ها اریکسن در آن زمان علاقه زیادی به ترک لیگ برتر داشت و گفته می‌شود بارسلونا درباره به خدمت گرفتن او تحقیقاتی انجام داده بود. با این حال بنا به دلایلی که برای عموم فاش نشد، کاتالان‌ها تصمیم گرفتند قید جذب هافبک دانمارکی را بزنند و به جای او کوتینیو را به خدمت بگیرند.

کریستین اریکسن ۲ سال دیگر در وایت هارت لین توپ زد و سپس در ژانویه سال ۲۰۲۰ راهی اینتر میلان شد. او فصل گذشته در قهرمانی نراتزوری در سری A نقش مهمی ایفا کرد.

۲- تیاگو آلکانترا

بارسلونا در سال ۲۰۱۸ سعی کرد جانشین آندرس اینیستا را از میان تیاگو آلکانترا و فیلیپه کوتینیو انتخاب کند. این باشگاه در نهایت دست روی کوتینیو گذاشت تا تصمیمی فاجعه بار گرفته باشد.

با دید همه جانبه می‌توان گفت که آلکانترا می‌توانست در بارسلونا عملکرد موفقی داشته باشد، زیرا این هافبک محصول آکادمی مشهور بارسلونا، یعنی لاماسیا است و از شیوه بازی این تیم درک و اطلاعات عمیقی دارد.

این انتقال از نظر اقتصادی نیز یک حرکت عالی بود، زیرا جذب آلکانترا حدود ۷۰ میلیون یورو برای کاتالان هزینه داشت که کمتر از نصف مبلغی است که بارسلونا برای جذب فیلیپ کوتینیو پرداخت کرد.

۳- برونو فرناندز

سال ۲۰۱۸ و در مقطعی که بارسلونا مشغول نهایی کردن فرآیند انتقال کوتینیو به نیوکمپ بود، برونو فرناندز در لیگ پرتغال درخشش خود را آغاز کرده بود. شایعاتی درباره احتمال پیوستن فرناندز به بارسلونا مطرح شد، اما شایعات به حقیقت تبدیل نشد و هیچ اتفاقی رخ نداد.

برونو فرناندز روند خوبش را ادامه داد و کمی بعد منچستریونایتد او را جذب کرد. این هافبک پرتغالی بلافاصله به یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های شیاطین سرخ تبدیل شد و گل‌ها و پاس گل‌های زیادی به ثمر رساند.

فرناندز فصل گذشته در ۵۸ بازی در تمام رقابت‌ها ۲۸ گل زد و ۱۷ پاس گل داد. این در حالی است که فیلیپه کوتینیو در طول ۳ سال تنها ۲۳ گل برای بارسلونا زده و ۱۴ پاس گل داده است.

۴- ریاض محرز

بارسلونا پیش از خرید فیلیپ کوتینیو در ژانویه ۲۰۱۸ برای امضای قرارداد با ریاض محرز تلاش زیادی کرد. گفته می‌شد وینگر الجزایری مشتاق انتقال به نیوکمپ بود، اما کاتالان‌ها نتوانستند فرآیند خرید او را تکمیل کنند.

محرز در تابستان سال ۲۰۱۸ به منچسترسیتی پیوست و بازی خود را در سطح کاملا جدیدی در ورزشگاه اتحاد پیش برد. او در ۱۵۱ بازی در تمام مسابقات تا به حال ۴۳ گل و ۳۹ پاس گل برای سیتیزن‌ها به ثمر رسانده است. او همچنین در فصل جاری ۴ بار گلزنی کرده است.

۵- پل پوگبا

پل پوگبا، هافبک منچستریونایتد یکی از معدود بازیکنانی است که بارسلونا به جای فیلیپ کوتینیو می‌توانست با او قرارداد ببندد. هافبک فرانسوی پس از عملکرد دیدنی و جذاب در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ در رادار بارسلونا قرار گرفت.

بدون شک پوگبا یکی از بهترین هافبک‌های اروپایی در چند سال گذشته بوده است. توانایی او برای درخشش در بازی‌های بزرگ، همانطور که در بازی‌های او برای تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ شاهد بودیم، او را به یک بازیکن شایسته برای هر باشگاهی تبدیل می‌کند.

بارسلونا برای جذب پوگبا تقریبا باید همان مبلغی را پرداخت می‌کرد که برای جذب فیلیپ کوتینیو هزینه شد، اما مطمئنا به خدمت گرفتن او برای بلوگرانا سرمایه گذاری عاقلانه تری بود. فوق ستاره منچستریونایتد علاوه بر این که یک بازیکن درجه یک است، می‌تواند خود را با تیم‌ها و سیستم‌های مختلف تطبیق دهد.

کد خبر: 1114852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =