کشته و زخمی شدن دهها نفر در انفجار قندهار افغانستان

براثر انفجار در مسجد جامع شیعیان قندهار در جنوب افغانستان تاکنون بیش از ۹۰ نفر کشته و زخمی شده اند و به گفته منابع خبری آمار مجروحان و کشته‌های این حادثه تروریستی در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین الملل­ ­­خبرگزاری ایسکانیوز ؛ انفجار امروز، میان نمازگزاران اهل تشیع در مسجد «امام بارگاه فاطمیه» شهر قندهار افغانستان تاکنون ۳۲ شهید و ۵۳ زخمی برجای گذاشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که با دو انفجار در ورودی و داخل مسجد امام بارگاه فاطمیه قندهار ۳۲ نفر به شهادت رسیدند و ۵۳ نفر دیگر زخمی شدند.

هنوز فرد یاگروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است، اما پیش از این داعش مسئولیت انفجارهای مشابه در دوره حاکمیت طالبان را عهده دار می‌شد، تاکنون مقام‌های امنیتی و محلی در قندهار در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش تعداد شهدا و زخمیان وجود دارد.از مردم شهر قندهار خواسته شده است برای اهدای خون مراجعه کنند. رئیس شورای علمای تشیع قندهار، زاهدی و بزرگان شیعه در این شهر سالم هستند.

شماری کشته و زخمی در انفجار قندهار افغانستان

عامل این انفجار نیز هنوز مشخص نشده است، ولی گمان می‌رود که یک حمله انتحاری بوده است.تاکنون مسئولیت این انفجار را گروهی به عهده نگرفته است اما در گذشته مسئولیت حمله به مساجد و گروه‌ها شیعیان را داعش به عهده گرفته است.

جمعه هفته گذشته نیز یک انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش مسجد شیعیان در ولایت قندوز در شمال افغانستان را هدف قرار داد.بر اثر انفجار در مسجد جامع سیدآباد در ولایت قندوز بیش از یکصد نفر شهید شدند. 

ارسال دومین محموله کمک های بشردوستانه ایران به قندوز

دومین محموله کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به قندوز افغانستان رسید.

دومین محموله کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران با یک فروند هواپیما شامل مواد غذایی، پتو و امکانات گرمایشی برای مجروحان و خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی مسجد شیعیان در قندوز امروز از تهران به قندوز رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =