وزیر ارتباطات: روستاهای صعب‌العبور اینترنت‌ دار می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:۲۰درصد روستاهای کشور در مناطق صعب العبور و دور افتاده واقع شده‌اند و به همین دلیل تاکنون با مشکل اتصال اینترنت روبه رو بوده اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، عیسی زارع پور درحاشیه پاک علم وفناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: اتصال اینترنت در روستاها یکی از موضوعاتی است که در وزارتخانه پیگیر هستیم البته در حال حاضر 80درصد روستاها به شبکه اینترنت پرسرعت متصل هستند و 20درصد روستاهای باقیمانده در مناطق صعب العبور و دور افتاده واقع شده‌اند و به همین دلیل تاکنون با مشکل اتصال اینترنت روبه رو بوده اند.

وی با بیان اینکه تا سال آینده، 20درصد روستاهای باقیمانده به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند افزود: در بستر شبکه ملی اطلاعات باید خدماتی در راستای زیرساخت‌های روستایی به منظور توسعه اقتصاد ارائه شود تا بتوانیم از این طریق اقتصاد دیجیتال را در کشور بویژه در روستاها گسترش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در پارک علم و فناوری وجود دارد این پارک می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌های کشور باشد به همین منظور وزارت ارتباطات در راستای فعالیت در فضای مجازی از جشرکت‌های نوپا و جوانان فعال در این حوزه حمایت می‌کند و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه موجود است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =