افشاگری‌های کارمند پیشین فیس‌ بوک علیه زاکربرگ

بحران‌های پی در پی رسانه اجتماعی فیس‌ بوک با افشاگری‌های کارمند پیشین این شرکت تشدید می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، «فرانسیس هاوگن»، کارمند پیشین رسانه اجتماعی فیس‌ بوک که باید روز دوشنبه برای ادای شهادت در پارلمان انگلیس حاضر شود، گفت که «مارک زاکربرگ»، رئیس این شبکه اجتماعی، حاضر به دفاع از کاربران در برابر آسیب‌ها نیست.

به گزارش «گاردین»، افشاگر فیس‌ بوک که با افشاگری‌های خود این رسانه اجتماعی را با بحران‌های جدی مواجه کرده، در ادامه انتقادهای شدید از زاکربرگ، وی را به عدم تمایل به حفاظت از کاربران در برابر پیامدهای ناشی از محتواهای مضر متهم کرد.

هاوگن که در ماه مه سال جاری فیس‌ بوک را ترک کرد، از ارسال ده‌ها هزار سند به «وال استریت ژورنال» و کنگره آمریکا خبر داد؛ به گمان وی تنها در این صورت فیس‌بوک تغییراتی را اعمال خواهد کرد.

وی گفت «مارک در حال حاضر به هیچ کس پاسخگو نیست و تمام امور را در کنترل دارد؛ وی هیچ تمایلی برای اجرای امنیت عمومی در سطح لازم در فیس‌بوک نشان نداده است.»

این مقام پیشین فیس‌ بوک روز دوشنبه در «وست مینستر» حاضر می‌شود تا در برابر کمیته مشترک تهیه پیش نویس لایحه امنیت آنلاین شهادت بدهد.

اخیرا اخبار و گزارش متعددی در مورد فیس‌بوک براساس افشاگری‌های هاوگن منتشر شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اطلاعات نادرست درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اشاره کرد.


فیس‌بوک و رسانه‌های زیر مجموعه اش روزانه ۲.۸ میلیارد کاربر و سالانه ۸۶ میلیارد دلار درآمد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =