آخرین اخبار تعطیلی پمپ بنزین‌ها در کشور / ۲۱۰۰ جایگاه عرضه سوخت وارد مدار شد

از حدود ساعت 11 ظهر امروز (سه شنبه 4 آبان) ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت که دلیل آن حمله سایبری اعلام شد، موجب قطع فعالیت جایگاه های عرضه سوخت شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، از ساعاتی پیش پمپ بنزین ها در اغلب نقاط کشور دچار وقفه و اختلال در سرویس دهی شده اند.

تا این لحظه هیچ دلیلی به صورت رسمی دراین باره اعلام نشده اما به نظر می‌رسد بروز مشکل فنی در سیستم هوشمند سوخت رسانی دلیل وقفه و اختلال ایجاد شده است.

تشکیل جلسه فوری برای رفع اختلال شبکه سوخت

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: جلسه‌ای فوری درباره این موضوع در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

علی فروزنده درباره اختلال در پمپ بنزین‌ها گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده است و بر همین اساس شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است تا مردم با قیمت آزاد و پرداخت نقدی بتوانند از خدمات پمپ بنزین‌ها استفاده کنند.

فروزنده گفت: سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه نیست، مشکلی برای سوخت‌گیری وجود ندارد و مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می‌دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به‌محض رفع مشکل به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفت: جلسه‌ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال برگزاری است که به‌محض پایان یافتن جلسه اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

بازگشت ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور به مدار

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: اکنون ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند.

فاطمه کاهی با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت، افزود: این جایگاه با قطع دستی سامانه هوشمند سوخت به مدار بازگشته اند.

وی افزود: در این جایگاه ها امکان عرضه بنزین و گازوئیل به نرخ دوم و قیمت آزاد وجود دارد.

کاهی با رد شایعه افزایش قیمت بنزین، ادامه داد: در تلاشیم تا مشکل فنی سامانه هوشمند سوخت هر چه سریع تر رفع شود تا امکان دریافت بنزین به نرخ یارانه ای نیز امکان پذیر شود.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

کارشناسان در حال رفع مشکل هستند که به محض رفع این ایراد، موضوع به اطلاع هموطنان می رسد.

 از ظهر امروز مراجعان به جایگاه های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه بودند.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران: مشکل فنیِ به‌وجودآمده موقت است؛ هموطنان صبوری کنند

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال آزمایش یک روش جایگزین برای آغاز مجدد سوخت‌گیری در پمپ‌ بنزین‌ها هستیم.

فعالیت تعداد کمی از جایگاه‌ها عادی شده است.

وی گفت: امیدواریم مشکل سوخت‌گیری در جایگاه‌ها تا چند ساعت دیگر حل شود.

ازسرگیری سوخت‌رسانی ۴۳ جایگاه در استان تهران

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تهران، هم‌اکنون ۴۳ جایگاه در استان تهران امکان توزیع سوخت را دارند و مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها تا ساعات آینده برطرف می‌شود.

چه‌تعداد پمپ‌بنزین در هر استان هم‌اکنون در مدار هستند؟‌

تعداد جایگاه‌هایی که یک‌به‌یک با حضور کارشناسان شرکت پخش در سراسر کشور به مدار بهره‌برداری وارد می‌شوند، ساعت به ساعت در حال افزایش است.

تا ساعت 16 امروز، تعداد جایگاه‌هایی که وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند و هم‌اکنون بنزین 3000تومانی عرضه می‌کنند بر این اساس است:

تهران 43
آذربایجان‌شرقی 48
کرمانشاه 25
تربت‌حیدریه 12
هرمزگان 16
مرکزی 12
کهگیلویه و بویراحمد 15
چابهار 4
زاهدان 4
مازندران 7
خراسان‌رضوی 16
همدان 15
چالوس 8
اصفهان 35
کرمان 28
گیلان 15
قزوین 19
البرز 13
خراسان‌شمالی 4
ایلام 6
اردبیل 21
اهواز 20
خراسان‌جنوبی 15
سبزوار 5
قم 10
آذربایجان‌غربی 23

آغاز عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه‌ها

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: تا این لحظه نیمی از جایگاه های سوخت سراسر کشور به مدار بهره برداری بازگشتند و در حال عرضه بنزین با نرخ دوم یعنی 3000 تومان در هر لیتر به مراجعه کنندگان هستند.

وی افزود: با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و ایجاد نرم افزار به صورت آفلاین در برخی جایگاه ها، امکان سوخت گیری با کارت سوخت و استفاده از سهمیه های بنزین 1500 تومانی فراهم شده است.

کاهی در پاسخ به اینکه چه جایگاه هایی امکان استفاده از کارت سوخت را دارند، گفت: اینکار در 2 یا 3 جایگاه عرضه در شهر تهران و همچنین در چند جایگاه در دیگر شهرهای بزرگ انجام شده و به موازات برقراری امکان عرضه سوخت در دیگر جایگاه ها در سراسر کشور، تلاش می شود با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و با بارگذاری نرم افزار به صورت آفلاین در جایگاه های عرضه، امکان توزیع بنزین با نرخ 1500 تومان در دیگر جایگاه ها نیز برقرار شود.

 ظهر چهارشنبه؛ زمان رفع مشکل تمامی جایگاه های عرضه سوخت

محسن وزارتی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران اظهار داشت: قریب به 45 اکیپ در کل استان فعال هستند و تلاش می کنیم با فعالیت شبانه روزی، تا قبل از ظهر فردا همه جایگاه های عرضه سوخت استان تهران فعال خواهند شد.

همچنین، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این خصوص گفت: همه نیروهای ما باید در گستره کشور و ایستگاه‌های بین‌راهی اعزام شوند که این موضوع اقدامی زمانبر است، اما ما از همه توان خود و نیروهای پیمانکاری و فنی و عملیاتی استفاده و تلاش می‌کنیم تا اواسط روز چهارشنبه (پنجم آبان‌ماه) شرایط جایگاه‌های عرضه سوخت کشور به روال عادی بازگردد.

 ۲۱۰۰ جایگاه عرضه سوخت وارد مدار شد/ اولویت با جایگاه های بین شهری است

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تأکید بر اینکه اولویت به مدار آمدن جایکاه های سوخت را جایگاه های بین شهری قرار داده ایم، گفت: هموطنان صبوری کنند، تا ساعاتی دیگر تمامی جایگاه های عرضه سوخت وارد مدار می شوند.

پس از تماس های متعدد از سوی مردمی که در جاده های برون شهری در انتظار بنزین بودند با خبرگزاری تسنیم، این موضوع را از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیگیری کردیم.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ظهار داشت: اولویت به مدار آمدن جایگاه ها را جایگاه های بین شهری قرار داده ایم و همکاران ما نیز در شرکت های پخش در سراسر کشور این کار را در اولویت گذاشته اند.

وی افزود: تا این لحظه (ساعت 22 امشب) 2100 جایگاه عرضه سوخت در کشور وارد مدار بهره برداری شده اند و قطعا دیگر جایگاه ها نیز یک به یک وارد مدار خواهند شد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: تنها توصیه ای که می توانیم به هموطنان بکنیم  این است که صبوری به خرج دهند، قطعا تا ساعاتی دیگر همه جایگاه های عرضه سوخت به مدار بهره برداری وارد می شوند .

وی خاطرنشان کرد: شماره پاسخگویی در مناطق مختلف، در جایگاه های عرضه سوخت اطلاع رسانی شده و هموطنان در هر نقطه کشور می توانند آخرین اطلاعات مربوط به جایگاه های فعال را از سایت منطقه و شرکت ملی پخش جویا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =