درخواست طالبان از جامعه جهانی برای لغو تحریم‌های افغانستان

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان با بیان اینکه این گروه گام‌های لازم برای به‌رسمیت شناخته شدن را عملی کرده، تاکید کرد جامعه جهانی باید از آمریکا بخواهد ذخایر ارزی مردم افغانستان را آزاد و تحریم‌ها را لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در دیدار با نمایندگان 14 کشور اروپایی گفت که طالبان همه‌ گام‌ها برای به رسمیت شناخته شدن را عملی کرده است.

وی تأکید کرد که جامعه جهانی باید از آمریکا بخواهد که ذخایر ارزی بانک مرکزی را در دسترس مردم افغانستان قرار دهد.

به گفته ذبیح‌الله مجاهد، متقی این اظهارات را شب گذشته در دوحه بیان کرده است.

مجاهد تصریح کرده که در این دیدار، درباره حکومت جدید اسلامی، تامین امنیت، روابط با جامعه جهانی، وضعیت اقتصادی، تحریم‌های وضع‌شده بر افغانستان و مبارزه با فساد بحث و گفت‌وگو شده است.

به گفته مجاهد، امیرخان متقی از جامعه جهانی خواسته است که افغانستان پس از ۴۰ سال صاحب یک «نظام حاکم» شده و جامعه‌ جهانی باید به صورت مشترک از ایالات متحده آمریکا بخواهد که تحریم‌های وضع شده را لغو کند.

وی همچنین افزوده که طالبان تمامی شرایط‌ها را برای به رسمیت شناخته شدن عملی کرده‌ و از این رو جهان باید آنان را به رسمیت شناسند.

طالبان در حالی بر آزادی پول‌های بلوکه شده تأکید کرده‌اند که مردم افغانستان با مشکلات فراوانی از جمله فقر و گرسنگی گرسنگی روبه‌رو هستند.

پیش‌تر نهادهای کمک‌رسان هشدار داده بودند که اگر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فراهم نشود، ممکن است فاجعه انسانی در افغانستان رخ دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =