تغییر نام فیس‌بوک به متا با هدف بازگرداندن اعتبار

فیس‌بوک تغییر نام خود به متا را تأیید کرده و هدف از این تحول را تمرکز بر راه اندازی متاورس دانسته که یک جهان مشترک مجازی است که جایگزین محبوبیت اینترنت سیار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد فیس‌بوک قصد دارد با این تغییر اعتبار و آبروی از دست رفته خود را مجدداً به دست آورد.

این شبکه اجتماعی در ماه‌های اخیر با انتقادهای گسترده نمایندگان کنگره، سناتورها و رگولاتورهای آمریکا و کشورهای دیگر مواجه بوده که می‌گویند فیس‌بوک از قدرت و تسلط خود بر دنیای فناوری سو استفاده کرده و به دنبال کنار زدن رقبا، تحمیل سیاست‌های خود به دیگر شرکت‌ها و سوءاستفاده از داده‌های خصوصی کاربران برای کسب درآمد بیشتر است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در جریان برگزاری کنفرانس واقعیت مجازی و افزوده این شرکت گفت: نام گذاری جدید نشانگر سرمایه گذاری ما بر روی متاورس است و البته شبکه اجتماعی ما کماکان فیس‌بوک نامیده خواهد شد.

متاورس اصطلاحی است که سه دهه پیش در رمانی به نام «سقوط برفی» در مورد یک ویران شهر آخرالزمانی ابداع شد و اکنون در سیلیکون ولی توجه زیادی به خود جلب کرده است. متاورس به طور گسترده به ایده ایجاد یک قلمرو مجازی مشترک اشاره دارد که می‌تواند توسط افراد با استفاده از دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی باشد.

زاکربرگ که به طور گسترده بر روی واقعیت افزوده و مجازی سرمایه گذاری کرده می‌گوید این تغییر باعث خواهد شد که فناوری‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف تحت یک عنوان تجاری جدید مورد استفاده قرار بگیرند و البته این به معنای تغییر ساختار این شرکت نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =