تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در راستای بومی سازی سند تحول دانشگاه آزاد

جلسه حجت السلام والمسلمین خسرو پناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسای واحدها، معاونین و اساتید رشته های علوم انسانی و هنر دانشگاه های استان خوزستان بصورت برخط و نیمه حضوری در سالن شهدای مدافع حرم واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) از اهواز، حجت السلام و المسلمین خسرو پناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه ای که با رؤسای واحدها، معاونین و اساتید رشته های علوم انسانی  دانشگاه های استان خوزستان بصورت برخط و نیمه حضوری برگزار شد عنوان کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که حاصل تلاش های بی وقفه و کارشناسانه تعداد زیادی از اساتید و صاحب نظران در این عرصه می باشد و نقشه راه 5ساله این دانشگاه را با افقی روشن نشان می دهد، می بایست در استان های مختلف، براساس طرح آمایش سرزمینی آن استان با تشکیل هیات اندیشه ورز بومی سازی شود.

دانشگاه خصوصی که خدمات اجتماعی قابل توجهی دارد

خسرو پناه ضمن بیان نمونه بودن خدمات ارزنده اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص مشکلات مالی دانشگاه، بدون اتکا و وابستگی به سرمایه های دولتی، کار و حیات دانشگاه آزاد اسلامی بدون پشتوانه سرمایه دولت بسی دشوار است و این موضوع جای تامل و ارزش نهادن دارد.

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در راستای بومی سازی سند تحول دانشگاه

مشکلات تحریم بخش اعظم آن برخاسته از درون کشور است

در ادامه جلسه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مشکلات تحریم بخش اعظم آن برخاسته از درون کشور است، گفت: می بایست از ظرفیت های داخلی جهت رفع آن استفاده گردد. امروز اقتدار نظامی ایران محصول علم و دانش جامعه است اما شاید فقط درصد کمی از متولیان علم در رشد علمی کشور موثر عمل نموده اند و این یکی از همان مصادیق خود تحریمی است.

دانشگاه آزاد انتخاب اول داوطلبین

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق وعده دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1404 دانشگاه آزاد اسلامی باید اولین انتخاب داوطلبین باشد و در ادامه خواستار تنظیم سند تعالی علوم انسانی، روزآمدی و بومی سازی علوم، روزآمد کردن سرفصل ها و احیای مجلات علوم انسانی و از معاونین آموزشی، روسای دانشکده ها و مدیران گروه ها با تشکیل جلسات منظم و مکرر بصورت هفتگی یا ماهانه با اعضای هیات علمی و تبادل نظر و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ، نظریه پردازی و ترویجی به صورت حضوری و با رعایت پرتکول های بهداشتی، برگزار شود.

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در راستای بومی سازی سند تحول دانشگاه

در این جلسه فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: روز سیزده آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده و نقطه ی عطفی در تاریخ پرافتخار ایران عزیز اسلامی است. با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، سالروز سیزده آبان به جامعه دانشگاهی و دانشجویی تبریک و تهینت گفت.

براتی با ارائه گزارش از دانشگاه های استان خوزستان عنوان کرد: دانشگاه های استان با بحران مالی مواجه هستند که در جهت خروج از این بحران، همه باید تلاش کنند و تدابیری اتخاذ گردد که تمرکز بیشتر  واحدهای دانشگاهی بر درآمدهای غیر شهریه ای متمرکز شوند.

وی افزود: با برشمردن توان بالقوه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در جهت رفع مشکلات صنعت و بومی سازی و ساخت تجهیزات وارداتی توسط دانشگاه از قوه عاقله و علمی دانشگاه خواستار حرکت در جهت توسعه دانش فنی و بومی سازی در استان خوزستان شد.

در خاتمه جلسه حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه به پرسش های اساتید در حوزه علوم انسانی و هنر پاسخ داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =