بودجه برای پرداخت حقوق اساتید نداریم/ برگزاری کلاس‌های حضوری به بودجه نیاز دارد

رئیس دانشگاه بین‌المللی قزوین گفت: برای پرداخت 30درصد دوم همسان‌سازی حقوق اساتید بودجه نداریم.

ابوالحسن نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه بازگشایی دانشگاه منوط به چگونگی پیک ششم کروناست، اظهار کرد: در شورای استانی که همه دانشگاه‌های استان در آن جلسه حضور داشتند، تصویب شد از اول آذر دانشجویان دکتری و دانشجویان ارشدی که پایان‌نامه و کار آزمایشگاهی دارند حضوری باشند؛ اما کلاس‌های دانشجویان ارشد به صورت مجازی است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین ادامه داد: دانشجویان کارشناسی که کلاس عملی دارند به صورت فشرده یک تا دوهفته در دانشگاه حضور دارند تا کار عملی‌شان را انجام داده که بیش ازین عقب نمانند، البته این تصمیم منوط به آن است که پیک ششم کرونا شروع نشود و دانشجویانی که در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند حتما واکسن زده باشند.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان واکسینه شده، گفت: بالای 80درصد از دانشجویان دکتری،  72درصد از دانشجوهای ارشد و حدود 50درصد از دانشجویان کارشناسی واکسینه شده‌اند.

نایینی در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازگشایی دانشگاه با کمبود بودجه مواجه هستید یا خیر، بیان کرد: همه دانشگاه‌های استان مشکل بودجه دارند. برای تعمیرات اساسی خوابگاه‌ها، تغذیه دانشجو و برخی نیز برای کرایه خوابگاه مشکل دارند. در مورد دانشگاه بین‌المللی قزوین به سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و وزیر علوم اعلام کردیم که برای تامین بودجه مشکل داریم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین اظهار کرد: حتی اگر قرار باشد در بهمن‌ماه نیز مقطع ارشد و کارشناسی سر کلاس حضور داشته باشند، آن زمان هم از نظر بودجه‌ای کاملا مشکل داریم.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویان دکتری کم است. برای حضورشان در دانشگاه مشکلی نیست و مسئله تغذیه‌شان هم قابل‌حل است؛ اما برای مقاطع ارشد و کارشناسی مسلما با مشکل مالی روبرو می‌شویم.

نایینی درباره این سوال که با این وضعیت بودجه‌ای چطور به کارهای پژوهشی و فرهنگی رسیدگی می‌کنید، توضیح داد: مسلما کمبود بودجه بر همه مسائل موثر است. برای مثال حقوق و مزایای کارکنان که ابتدا موظف به پرداخت آن‌ هستیم یا پول آب و برق و گاز اگر پرداخت نشود، قطع خواهد شد. به دلیل اینکه بودجه کمی داریم فعالیت‌های مرتبط به آن عقب خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین افزود: در هر حال همه دانشگاه‌های دولتی استان قزوین مشکل بودجه دارند. 

وی درباره اجرای همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه بین‌المللی قزوین گفت: 30درصد اول اعمال شده؛ ولی 30درصد دوم به 2علت اعمال نشده است. اول اینکه بودجه برای پرداخت نداریم و دوم اینکه طبق شیوه‌نامه، اساتید باید در دانشگاه حضور داشته باشند که در حال حاضر این دو مورد اجرا نشده است.

نایینی در پاسخ به اینکه اگر دانشگاه‌ بازگشایی شده و اساتید حضور داشته باشند بودجه‌ برای پرداخت دارید، تشریح کرد: این مسائل در جلسات نشست با وزرا و وزیر علوم نیز مطرح شده است. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشد. به این صورت که یا با اجرای این طرح مخالفت کند یا اگر موافق است بودجه مورد نیاز آن را تامین کند؛ چراکه دانشگاه دولتی هستیم. امیدواریم این مسائل با درایت حل شوند که مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =