انتقال آموزش پزشکی به وزارت علوم پاک کردن صورت مسئله است

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره طرح «اصلاح نظام آموزش پزشکی» گفت: اگر این طرح بخواهد منجر به جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت شود، مجموعه بهداشت و درمان کشور متضرر خواهد شد.

جلیل میرمحمدی نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز دریاره  احتمال خارج شدن طرح اصلاح آموزش پزشکی از دستور کار مجلس اظهار کرد: من اطلاعی ندارم که این طرح از دستور کار مجلس خارج می‌شود یا خیر.

وی درباره بند یک این طرح که از انتقال آموزش پزشکی به وزارت علوم حکایت دارد خاطرنشان کرد : اگر این طرح بخواهد منجر به انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت شود، مجموعه بهداشت و درمان کشور متضرر خواهد شد. پاک کردن صورت مسئله به حل مشکل کمکی نمی‌کند. 

 نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من بهترین اقدام آن است که کارشناسان با تشکیل جلسه، آموزش پزشکی را مورد نقد و بررسی قرار داده و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند.

گفتنی است طرح اصلاح نظام آموزشی پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی توسط ۹۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا شده است و چندی پیش مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت از احتمال خروج این طرح از دستور کار مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      0 15
      بقیه دنیا یک وزارت متولی آمزش است.چرا برای مثال ما مواد اولیه مهم مثل داروهای پنی سیلین و انسولین را نمیسازیم چون اصل کار داروسازی ساخت مواد اولیه است و سپس زنجیره تولید.این کار بیو تکنولوژیست شیمی آلی و مهندس شیمی و در نهایت دارو ساز است اما در صنعت دارو و نهاد غذا و داروبه لحاظ نهادی جایگاهی ندارند چون مسیول فنی و نهاد ساز تنها دکتر دارو ساز و بقیه نقشی ندارندو ازطرفی تعداد این داروسازه کم است که آن هم به علت پذیرش کم دانشجو است برای مثال الان هندتولبد کننده عمده مواد اولیه است و بیش از یک میلیون فارماسیست دارد و در ایران حداکثر 15 هزار نفر .تفاوت اصلا پذیرفتنی نیست در حالی که در مواد اولیه دارو ها که نفت است مزیت داریم و در شیمی جز ده کشور اول هستیم این در ایران باعث میشود تراز ارزی صنعت دارو سازی سه میلیارد دلار مواد اولیه و دستگاه واردات داشته است و هیچ گاه به تولید مواد اولیه مهم نزدیک نشده است چون این کار از دست داروسازها بر نمیاید اما سود صنعت در جیب دارو سازها عمدتا میرود به لحاظ جایگاه نهادی تعریف شده و کمبود دارو ساز.تصمیم گیری به دست افراد ذینفع است و در بقیه موضوعات همین.
    • NL ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      4 0
      به نظرم کسی که فکر میکنه مواد اولیه دارو ها نفت هست اصلا صلاحیت اظهار نظر تو خیلی چیز ها رو نداره
    • محمد US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 1
      چرا راجع به افزایش ظرفیت رشته های پزشکی مطلبی گفته نشده و فقط قسمتی از مخالفت با طرح اصلاح آموزش پزشکی که ۳۱۰۰۰ امضا شده انتشار یافته است؟ این یعنی سانسور مطبوعاتی