حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات دانشجویی مجاز شد

معاون آموزشی وزارت علوم با توجه به استمرار وضعیت کرونایی در برخی مناطق کشور، در نامه‌ای از دانشگاه‌ها خواست حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کرد با توجه به استمرار وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در برخی مناطق کشور، موضوع حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و با بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل ذکر شده در آیین نامه‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

متن نامه به شرح زیر است: با عنایت به استمرار وضعیت‌های نارنجی و قرمز در برخی مناطق کشور و مکاتبات برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مبنی بر اعطای مجوز اختیارات بیشتر برای تصمیم گیری در دانشگاه‌ها در امور تحصیلی دانشجویان به ویژه در خصوص انجام پایان نامه و رساله، در مواردی که اضطرارهای ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹، فرایند آموزشی و پژوهشی را با اختلال رو به رو کرده است. هر دانشگاه / مؤسسه آموزش عالی می‌تواند به تشخیص خود و پس از بررسی همه جوانب مدیریتی و مقررات تحصیلی نظیر حداکثر سنوات معافیت تحصیلی برای دانشجویان ذکور تا زمانی که وضعیت بیماری کرونا نیازمند مدیریت هوشمند است. با توجه به بخشنامه‌های تسهیلگر ابلاغ شده قبلی، موضوع حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و یا بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل ذکر شده در آیین نامه‌های مرتبط) را با نظر مساعد در تصمیمات خود لحاظ کند.

در ادامه این نامه آمده است: لازم به ذکر است که در صورت حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و یا بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل، آن نیمسال قطعاً جزو سنوات آموزش رایگان (تعهد خدمت رایگان دانشجو) محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =