هفتمین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نخستین روز از هفتمین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت «نهضت استادی، جهاد علمی و تبیینی، مسأله محوری» برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین روز از هفتمین اجلاس سراسری مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت «نهضت استادی، جهاد علمی و تبیینی، مسأله محوری» صبح امروز در سالن حافظ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون های دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج یک تفکر و یک منظومه فکری است که این تفکّر بر دو رکن مسئولیت پذیری و بصیرت، استوار است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در مقابل تفکر بسیجی، تفکر استکباری وجود دارد، تفکر بسیجی به معنی احساس مسئولیت در خصوص همه مسائل جامعه و انقلاب، مبتنی بر اخلاص، صداقت، امانتداری، تفکر و تعقل است. در مقابل  تفکر استکباری یعنی شخصی، جمعی، جناحی یا کشوری خود را بالاتر از حق به حساب آورد و زیر بار حق نرود و خود، رفتار، عملکرد و قدرتش را ملاک حق قرار دهد.

بسیج اساتید دارای بالاترین سهم در دستیابی به تمدن اسلامی است

در ادامه این نشست محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور، گفت: ضروری ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجویی است، دانشجویان دانشگاه ها باید از انقلاب دفاع کنند و فرزندان بسیجی در دانشگاه پاسدار حقوق باشند.

مردانی با بیان اینکه جایگاه بسیج اساتید به عنوان پرچمدار و پیشگام سایر اقشار، باید بیش از پیش شناخته شود، تصریح کرد: در چله دوم انقلاب اسلامی و با بیانیه گام دوم، این مسئولیت عمیق‌تر هم می‌شود و انتظار مقام معظم رهبری از بسیج اساتید انتظارات جدی است.

وی افزود: برای دستیابی به تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب، بسیج اساتید باید بالاترین سهم را داشته باشند و مسئله محوری از جمله موضوعاتی است که از اساتید در گام دوم انقلاب اسلامی انتظار می رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119433

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =