آمادگی اعضای برجام برای ازسرگیری مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از برگزاری نشست‌های غیررسمی اعضای برجام، پیش از آغاز رسمی دور هفتم مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،‌ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در صفحه توییترش نوشت: نشست‌های غیررسمی اعضای برجام در فرمت‌های مختلف و جهت آمادگی برای از سرگیری مذاکرات وین این هفته در پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن [خرداد] برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر [۸ آذر] از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدف آن از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات برجام بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =