پروازهای عراق و ایران از سرگرفته می‌شود

رئیس خطوط هوایی عراق زمان ازسرگیری پروازهای بین ایران و عراق را که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، «حسین جلیل» رئیس خطوط هوایی عراق در مصاحبه با خبرگزاری شفق نیوز از شروع پروازهای بین این کشور و ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، خبر داده و در این خصوص گفت: «تاریخ ازسرگیری پروازهای بین عراق و ایران با سه پرواز برای هر کشور از بیست و نهم ماه جاری آغاز خواهد شد».

رئیس خطوط هوایی عراق تاکید کرد: تمامی خطوط هوایی موظف به دریافت کارت بین‌المللی واکسیناسیون و معاینه پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از پرواز هستند، ضمن اینکه طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت عراق به مسافران واکسینه شده برای یک بار اجازه می‌دهند کارت بین‌المللی واکسیناسیون دریافت کنند.

با شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از کشورها پروازهای خود را با هماهنگی قبلی متوقف کردند تا مانع از شیوع هرچه بیشتر این ویروس بشوند. اما با کاهش میزان ابتلا در ایران و عراق حال این دو کشور تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های پرواز را برداشته و بعداز پایان ماه جاری میلادی پرواز بین عراق و کشورمان از سر گرفته شود.

با وجود باز شدن مرز هوایی همچنان مرز زمینی بین کشورها بسته است و براساس مقامات مسئول زائران یا مسافران عراق فقط با داشتن ویزا یا موافقتنامه امکان پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =