ایرلندی‌ها تحصیل‌کرده‌ترین مردم اروپا هستند

آمارها بر اساس طبقه‌بندی استاندارد بین ‌المللی آموزش (ISCED) نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۳ درصد ایرلندی‌ها تحصیلات عالی دارند و به همین دلیل، ایرلند تحصیل‌کرده‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپاست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آژانس آمار اتحادیه اعلام کرد که ایرلند دارای بیشترین فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در بین ۲۷ کشور اتحادیه اروپاست. سطح تحصیلات یک فرد، بالاترین سطح ISCED (طبقه‌بندی استاندارد بین‌المللی آموزش) است که با موفقیت تکمیل شده است. تکمیل موفقیت‌آمیز یک برنامه آموزشی از طریق یک مدرک معتبر تایید می‌شود، یعنی مدرکی که به طور رسمی از سوی مقامات آموزش ملی هر کشور به رسمیت شناخته شده است.  

جدول زیر سهم افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله با تحصیلات عالی در کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. 

کشور

درصد افراد دارای تحصیلات عالی

ایرلند

%۴۲.۸

لوکزامبورگ

%۴۰.۲

انگلیس

%۴۰.۶

قبرس

%۴۰.۲

فنلاند

%۳۹.۸

سوئیس

%۳۹.۳

نروژ

%۳۸.۸

بر اساس آمارها، بیش از ۴۰ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله در سال ۲۰۲۰ و در اتحادیه اروپا تحصیلات عالی را به پایان رسانده بودند. در سال ۲۰۲۰، ۸۱ درصد از افراد ۲۵ تا ۵۴ ساله در اتحادیه اروپا حداقل سطح تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده بودند، در حالی که این رقم بین ۵۵ تا ۷۴ سال، ۶۷ درصد بود.

البته آمارهای سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که بیش از ۵۱ درصد از ساکنان ایرلند دارای مدرک دانشگاهی بوده و کمترین نسبت فارغ‌التحصیلان آموزش عالی با ۲۱.۷ درصد در ایتالیا و ۲۱.۸ درصد در رومانی بودند.

زنان اروپایی تحصیل‌کرده‌تر از مردان هستند

کارشناسان اتحادیه اروپا معتقدند که پیشرفت‌های بسیار مثبتی در دستیابی به اهداف آموزشی حاصل شده است، چرا که مشاغل آینده نیازمند صلاحیت‌های بالاتر هستند و آمارها نشان می‌دهد که جوانان بیشتری برای شکوفایی استعدادهای خود مصمم هستند. آمارهای دیگر نشان می‌دهد که نسبت بیشتری از زنان ۳۰ تا ۳۴ ساله به طور متوسط در مقایسه با مردان در اتحادیه اروپا، تحصیلات عالی را به پایان رسانده‌اند. یعنی ۴۰ درصد مثابل ۳۱.۶ درصد.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1120684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =