ورود خودروهای لاکچری به بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیگیری‌ها از طریق بورس کالا ادامه دارد تا یک‌سری از خودروها که لاکچری محسوب می‌شوند به‌تدریج وارد بورس شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجید عشقی در حاشیه نشست با تشکل‌های بخش خصوصی بازار سرمایه در جمع خبرنگاران افزود: در این مرحله خودروهای لاکچری که عمدتاً داخلی و مونتاژی هستند و حساسیت قیمتی روی آن‌ها وجود ندارد به‌تدریج وارد بورس می‌شوند، اما برای بقیه خودروها برنامه‌ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح زیرساخت‌های بورس همزمان با اقبال عمومی مردم به این بازار آغاز شد گفت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های بازار سرمایه اصلاح شد و امسال بیش از 200 شرکت بورسی سود خود را از طریق سامانه سجام و به‌صورت متمرکز پرداخت کردند و 70 شرکت هم در صف پرداخت هستند و بقیه هم به همین نحو عمل خواهند کرد.

عشقی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که هم زیرساخت‌های معاملاتی و هم زیرساخت‌های پشتیبانی شامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و همچنین بحث‌های نظارتی را به‌نحوی اصلاح کنیم که نظارت‌ها به‌جای سلیقه‌ای به‌صورت هوشمند باشد اگرچه ما معتقدیم نظارت‌های سلیقه‌ای نبوده است، اما شائبه‌هایی در بازار مطرح است که در نظارت‌ها به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌شده است از این رو نظارت‌ها را به‌نحوی پیش می‌بریم که چالش‌ها از بین برود.

وی با یادآوری اینکه "در فصل بودجه هستیم"، گفت: مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار در بازار سرمایه، شفافیت است ازاین‌رو در فصل بودجه درخواست ما از دولت این است که تصمیمات در حوزه بودجه و خارج از بودجه شفاف باشد تا به‌صورت گسترده به اطلاع سهامداران و ناشران برسانیم تا آن‌ها بتوانند براساس اطلاعات شفاف تصمیم بگیرند، زیرا شفافیت مهم‌ترین عاملی است که ابهامات را برطرف می‌کند و اگر شفافیت را در شرکت‌ها و معاملات داشته باشیم روند معاملات نیز منطقی خواهد شد.

عشقی افزود: چالش بازار سرمایه بحث فروش نیست بلکه به‌علت ابهام، سمت تقاضا تضعیف شده است که امیدواریم با تصمیماتی شفاف بتوانیم تقاضا را به‌تدریج وارد بورس کنیم.

وی ادامه داد: در حال پیگیری تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس هستیم و دراین‌باره مجوزها را هم به‌سرعت صادر می‌کنیم، اما به‌علت فرآیندهای طولانی موجود، کار تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس، سخت شده است.

رئیس سازمان بورس گفت: بنا داریم با کاهش این فرآیندها ترتیبی اتخاذ کنیم تا شرکت‌ها بتوانند اوراق را راحت‌تر منتشر کنند هرچند باید ریسک این اوراق را هم ببینیم، زیرا مردم اوراق را به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم خرید می‌کنند که ریسک این اوراق به بازار سرمایه منتقل می‌شود بنابراین در عین حالی که ریسک‌ها را کنترل می‌کنیم باید فرآیندها را ساده‌تر کنیم تا شرکت‌ها راحت‌تر بتوانند اوراق خود را پذیرش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =