ازسرگیری پروازهای ماهان به پاکستان

همزمان با افزایش پروازهای تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و تسهیل در رفت و آمد زائران و گردشگران میان دو کشور همسایه، شرکت هواپیمایی ماهان ایر نیز پرواز تهران به مقصد «لاهور» و بالعکس را از اوایل دیماه امسال ازسر می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شرکت هواپیمایی ماهان ایر پروازهای مستقیم بین لاهور-تهران را از ۲۵ دسامبر (۴ دیماه) از سر می گیرد.

این اولین پرواز شرکت ماهان ایر به پاکستان از زمان شروع پدیده همه گیر کرونا (از اوایل اسفند ۱۳۹۸) و متوقف شدن رفت و آمدهای هوایی میان دو کشور همسایه محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، پرواز تهران-لاهور-تهران ماهان ایر برای روزهای شنبه، هفته‌ای یک پرواز از تاریخ چهارم دیماه (۲۵ دسامبر ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

هفته گذشته نیز مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد از برنامه جدید راه‌اندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد.

«ارشد ملک» با حضور در سفارت کشورمان و دیدار با «سید محمدعلی حسینی» اعلام کرد: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور که قلب فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود، شنیده ها از برقراری مجدد برنامه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و تابان از مشهد مقدس به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد.

لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به 'قلب فرهنگی' این کشور مشهور است، لذا ازسرگیری این پروازها می تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد.

با توجه به روند نزولی شیوع ویروس کووید-۱۹ در هر دو کشور و گسترش طرح واکسیناسیون کرونا، در چنین وضعیتی اعلام ازسرگیری مجدد پروازهای مسافربری تحولی جدید در مناسبات تجاری به ویژه رونق گردشگری و ارتباطات مردمی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1120824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =