اصلاح ساختاری که انتظار می‌رفت در لایحه دولت اتفاق نیفتاده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بودجه 1401 باید همراه با اصلاح ساختار باشد و مجلس امسال درباره اصلاح ساختار بودجه کوتاه نمی‌آید.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اصلاح ساختار صورت گرفته در بودجه 1401 اظهار کرد: اصلاح ساختاری که انتظار می‌رفت در لایحه دولت اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اصلاح ساختار دخل و خرج کشور فراتر از چیزی است که در لایحه بودجه سال آینده دولت آمده است. ما فرض را بر این می‌گیریم که دولت وقت نکرده این اصلاحات را انجام دهد، اما باید در این زمینه با مجلس همکاری کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ما پیشنهاد ساختاری داریم، تأکید کرد: معتقدیم بودجه 1401 باید همراه با اصلاح ساختار باشد و مجلس امسال درباره اصلاح ساختار بودجه کوتاه نمی‌آید.

پورابراهیمی با اشاره به اصلاح ساختار در بودجه‌های دولتی و بانک‌ها گفت: گزارشی که دولت در این زمینه به مجلس ارائه داد از نظر من هیچ تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد و اتفاق خاصی در آن نیفتاده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در این گزارش‌ها یک نوع جراحی صورت می‌گرفت مبنی براینکه کدامیک از اینها ماهیت عملکرد حاکمیتی دارند که در آن صورت دیگر شرکت نیستند. همچنین باید مشخص می‌شد کدام یک از اینها بنگاه اقتصادی هستند و اولویت آنها چیست.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود پنج شرکتی که متعلق به دولت است و ماهیت حاکمیتی دارد، کدام شرکت‌ها هستند، گفت: باید بتوان برای شرکت‌هایی که تصمیم‌گیری کنیم و یا آنهایی که باید منحل شوند را مشخص کنیم تا تصمیم‌گیری شوند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: هیچ گزارشی از دولت در خصوص تصمیم‌گیری برای سرفصل‌هایی که در سازماندهی شرکت‌های دولتی است وجود ندارد که اینها عیوب لایحه بودجه سال 1401 دولت است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدابراهیم رئیسی 21 آذر با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال آینده را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد. براین اساس کمیسیون‌های مجلس 15 روز فرصت دارند ضمن بررسی بندهای بودجه، نمایندگان خود را برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه به هیئت رئیسه مجلس معرفی کنند. 

این در حالی است که نمایندگان هفته آینده برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و صحن علنی مجلس شورای اسلامی تشکیل نمی‌شود. 

کد خبر: 1121932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =