ارایه ۲ واحد درسی به اساتید در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید در زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه برای اساتید واحددرسی گنجانده شود گفت:این مباحث در ۲واحد درسی به اساتید ارایه شود با این اقدام بعد از ۲تا ۳ سال تحولات متعدد را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش وحدت حوزه و دانشگاه باحضور محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی امروز ۲۹ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد.

در این نشست محمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مسایل اساسی در انقلاب اسلامی وحدت است و به کرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشتند.

وی افزود: هنوز وحدت حوزه و دانشگاه محقق نشده است تا حوزه بتواند در دانشگاه نقش هدایتگری داشته باشد. برای تحقق این مهم باید حوزه و دانشگاه انقلابی باشد.
هاشمی ادامه داد: اگر دانشگاه به حوزه و برعکس با یکدیگر هماهنگ باشند، طبیعتا علم و دین در یک راستا در جامعه شاهد هستیم.

به گفته هاشمی اگر در گذشته ارزش های اسلامی در دانشگاه غریب بنظر می‌آمد به دلیل اقدامات دشمنان بود اما هم اکنون در دانشگاه های کشور دانشجو و اساتید متدین را شاهد هستیم.
هاشمی ادامه داد: آبادانی دنیا و آخرت می‌تواند از آثار وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد، چون امام خمینی(ره) در پی تحقق این‌مهم بودند و اینکه در ۴۲ سال اخیر هنوز از لحاظ نرم افزار و سخت افزار  این هماهنگی محقق نشده به دلیل عدم وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

در ادامه این همایش مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وقتی با دیدگاه سلبی به مسایل نگاه شود بسیاری از چیستی، چرایی و ...دیگر نارسایی ها بروز میکند.
وی افزود: یک روز در دانشگاه ها حتی یک روحانی مشاهده نمی شد اما امروز به برکت برگزاری این جلسات دیدگاه ها تغییر کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید در زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه برای اساتید واحددرسی گنجانده شود ادامه داد: این مباحث در ۲واحد درسی به اساتید ارایه شود با این اقدام بعد از ۲تا ۳ سال تحولات متعدد را شاهد باشیم.
به گفته وی  در بخش های مختلف بیش از پیش باید به فلسفه های مضاف تاکید کرد تا افراد مشتاق به این مسایل شرکت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی از حجت الاسلام خسروپناه به عنوان نماد پیوند وحدت حوزه و دانشگاه تجلیل شد.

خبرنگار: مهراد کوکبی

انتهای پیام/

کد خبر: 1122624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =