تجمعات و راهپیمایی‌ها چگونه قانونمند می‌شود؟

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها گفت: در این طرح دنبال تبیین چارچوب و ضوابط تبیین اصل بیست و هفتم قانون اساسی هستیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمدصالح جوکار با اشاره به تهیه طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها، گفت: بحث تجمعات باید نظام‌مند شده و ضوابط برای اخذ مجوز جهت برگزاری راهپیمایی تبیین شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: در اصل ۲۷ قانون اساسی آمده که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است اما تاکنون قانونی برای آن نوشته نشده بود.

جوکار ادامه داد: این طرح به دنبال تبیین چارچوب و ضوابط برای درخواست تجمع و اخذ مجوز آن براساس اصل ۲۷ قانون اساسی است تا تجمعات و برگزاری راهپیمایی ها قانون‌مند شوند.

جوکار بیان کرد: در این طرح محل برگزاری تجمعات، چگونگی چارچوب شعارها، مدت زمان، اهداف، اقدامات مشخص شده است بنابراین در صورت تصویب این طرح، نظام خوبی در بحث اعتراضات و راهپیمایی‌ها خواهیم داشت.  بهتر است تجمعات محدوده زمانی خاص داشته باشند همچنین مکانی برای این کار در نظر گرفته شود.​

کد خبر: 1122825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =