آمادگی توزیع کالاهای اساسی جدید به صورت هوشمند

معاون سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه کالاهای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، شکر، لبنیات برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب و به صورت هوشمند در حال توزیع است، گفت: آماده توزیع کالاهای جدید هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا جاویدعربشاهی، رئیس مرکز ارتباطات، امور مجلس و استان‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: برای مهار گرانی و تنظیم و کنترل بازار، این سازمان اقدام به توزیع هوشمند کالاهای اساسی در بستر فضای مجازی می‌کند.

وی افزود: نشست اولیه با پلتفرم های فروش آنلاین با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت و تعدادی از فعالان این بخش در جلسه ای برای آگاهی از شرایط توزیع گرد هم آمدند.

جاویدعربشاهی ادامه داد: کالاهای اساسی مرغ، تخم مرغ، شکر،لبنیات، برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب توزیع می شود و پلتفرم هایی که اقدام به توزیع می‌کنند باید شرایط توزیع با قیمت مصوب و بدون دریافت هزینه ارسال محصولات را درب منزل مردم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر بازرگام ، چندین پلتفرم نیز برای توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: در حال بررسی متقاضیان توزیع هوشمند کالاهای اساسی براساس فراخوان هستیم.

جاویدعربشاهی گفت: مداخله ما در بازار کالاهای اساسی حداقلی است و حداکثر بین 5 تا 10 درصد نیاز بازار را توزیع می‌کنیم و قرار نیست که به عنوان  رقیب بازار های سنتی باشیم، بلکه فلسفه کار ما تنظیم و کنترل بازار است تا دیگر شاهد صف های طولانی عرضه کالا مشابه آنچه در سال های گذشته رخ می داد، نباشیم.

وی با بیان  اینکه در تامین مرغ و تخم مرغ مشکلی نداریم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده دست واسطه های غیر ضرور از بازار کوتاه شده است و محصولات مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

جاویدعربشاهی اظهار داشت: در صورتی که کالای جدیدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع آنلاین اعلام شود آمادگی لازم برای توزیع به صورت هوشمند در سراسر کشور وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1123315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =