بازسازی ۳ خوابگاه دانشگاه خواجه نصیر با همکاری صندوق رفاه/ ممنوعیت صدور ریز نمرات به انگلیسی برای دانشجویان مشکل‌ساز است

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: باهماهنگی با صندوق رفاه دانشجویان مقرر شد ۵۰ درصد بودجه تجهیز و بازسازی خوابگاه‌ها توسط صندوق و ۵۰ درصد توسط دانشگاه تامین شود.

محمد مهدی حسنی دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بازدید اخیر رئیس صندوق رفاه از خوابگاه‌های دانشگاه اظهار کرد: چندی پیش با رایزنی شورای‌ صنفی، مسعود گنجی از ۳ خوابگاه احسان، اندیشه و کرامت همچنین سلف دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بازدید کرد. در این بازدید مقرر شد ۵۰ درصد از هزینه‌های تجهیز و بازسازی این خوابگاه‌ها توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تامین شود و ۵۰ درصد بودجه باقی مانده را دانشگاه تامین کند.

وی ادامه داد: رئیس صندوق رفاه در این بازدید اعلام کرد به دانشجویانی که خوابگاه تعلق نگرفته، تسهیلاتی در قالب وام ودیعه برای اجاره خوابگاه‌های خودگردان ‌تعلق خواهد گرفت.

ممنوعیت صدور ریزنمرات به زبان انگلیسی

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره  مشکلات دانشجویان درباره ممنوعیت صدور ریز نمرات به زبان انگلیسی گفت: چندی پیش دیوان عدالت اداری حکمی را خطاب به دانشگاه صنعتی شریف صادر کرد که بر اساس آن دانشگاه نباید به دانشجویان ریزنمرات را به زبان انگلیسی ارائه دهند. دانشجویان برای اپلای کردن به ریزنمرات به زبان انگلیسی نیاز دارند اما دانشگاه تنها ریز نمرات را به زبان فارسی ارائه می‌کنند. در چنین شرایطی دانشجو مجبور است برای ترجمه نمرات به دارالترجمه مراجعه کند.

وی افزود: وزارت علوم حکم دیوان عدالت اداری که خطاب به دانشگاه صنعتی شریف صادر شده است را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده و بسیاری از دانشجویان را با مشکل مواجه کرده‌ است.

حسنی بیان کرد: دارالترجمه نمی‌تواند اسامی برخی دروس تخصصی را به خوبی دفتر آموزش دانشگاه ترجمه کند و ممکن است برخی از اسامی را به صورت تحت‌الفظی به فارسی برگرداند. از طرفی دانشجو برای ترجمه باید هزینه‌ای را نیز بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت صدور ریز نمرات به زبان انگلیسی از اول نیمسال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود. هنوز بسیاری از دانشجویان از این موضوع اطلاعی ندارند و با مراجعه به دفتر آموزش دانشگاه از این موضوع مطلع می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =