تحول در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تقویت کارآفرینی است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانمندی‌های پژوهشی، علمی، هزار استارتاپ و ایده و هزار شرکت همکاری کننده با دانشگاه آزاد اسلامی در یک نمایشگاه سه روزه عرضه می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی تحول را در راستای تقویت کارآفرینی می‌داند.  

به  گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تبیین برنامه‌ها و اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز، هفتم دی با حضور محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در ابتدای این نشست، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تحول را در راستای تقویت کارآفرینی می‌داند. دانشگاه به دانشجو مهارت آموخته و این مقوله افزایش اقبال مردم به دانشگاه آزاد اسلامی را به دنبال داشته است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی  افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی کمبود آیین نامه، قاعده و قانون وجود ندارد. اکنون زیرساخت‌ها محیا شده و نیازمند ریل‌گذاری در این مسیر هستیم.

وی درباره رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در اردیبهشت یا خرداد ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی در یک رویداد توانمندی‌های پژوهشی و علمی و هزار استارتاپ و ایده و هزار شرکت همکاری کننده با دانشگاه آزاد اسلامی در یک نمایشگاه سه روزه عرضه می‌شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استارتاپ‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند، ادامه داد: در این اقدام عملکرد و برنامه‌های این سازمان مشخص می شود. بدنه دانشگاه آزاد اسلامی از سوی آموزش عالی به عنوان دانشگاه درجه دو تلقی شده و با این اقدام تمامی ظرفیت‌های درون‌سازی نمایش داده می‌شود. هدف دوم از این اقدام شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به تمام قوا، دانشگاه‌ها و... و. است.  

به گفته وی در این راستا انتظار فعالیت‌های رسانه‌ای از سوی دانشگاه‌های استانی هستیم،  در این اقدام در مهر ۱۴۰۱ و افزایش جذب دانشجو برنامه‌های این دانشگاه تبیین شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتظار می رود به مدد روسای استانی با اقدامات انجام شده در سال آینده ۱۰درصد به میزان دانشجویان این دانشگاه افزوده شود. جشنواره فرهیختگان با عملکرد جدید برگزار می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: هزار برگزیده در خرداد ۱۴۰۱ شناسایی می‌شود. در این اقدام برنامه‌های سراهای نوآوری تدارک دیده شده و به روسای استان‌ها اعلام و در قالب جشنواره فرهیختگان برگزار می‌شود.

به گفته وی از سال ۱۴۰۱ جشنواره فرهیختگان جشنواره ای ملی است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استارتاپ‌های شناسنامه دار تا رسیدن به تولید باید به شرکت پاسخگو باشند. انتظار می رود با ایجاد هزار زیرساخت‌های پژوهشی در این برنامه وارد شده و در نتیجه حداقل هزار جفت استارتاپ، شرکت فناور، شرکت جدید و ...را به یکدیگر پیوند داد.  

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این برنامه شامل مجموعه استارتاپ‌ها، ارتباط با مجموعه‌های خارج از دانشگاه و ... است که به شکل هفتگی عملکرد ۱۰ استان بررسی و در هر ماه پیگیری از طریق اعضا انجام می‌شود.

به گفته دهقانی فیروزآبادی یک سوم برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به فناوری و نوآوری مربوط می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1123563

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =