چطور بفهمیم واتساپ مان هک شده است؟

هک کردن، یکی از روش هایی است که با استفاده از آن، افرادی به صورت مخفیانه به اطلاعات شخصی فرد هدف دسترسی پیدا می کنند، و می توانند حتی در آنها تغییر ایجاد کنند. هک کردن واتساپ، یکی از روش های دستیابی به اطلاعات شخصی افراد با اهداف مختلف است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در این مطلب، به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید بفهمید که واتساپ شما هک شده است یا خیر، بنابراین همراه ما باشید.

برای فهمیدن هک شدن واتساپ راه های مختلفی وجود دارد. یکی از دلایل هک شدن واتساپ، دزدیدن اطلاعات با اهداف مختلف است. در برخی موارد، هکر ها می توانند عکس های شخصی را بدزدند و برای بارگذاری نکردن آنها در شبکه های اجتماعی، از فردی که از آن دزدی شده است پول بگیرند.

در بعضی موارد، مشاهده شده است که والدین، برای اینکه بتوانند فرزند خود را کنترل کنند، واتساپ او را هک می کنند تا اطلاعات بیشتری درباره دوستان و پیام های فرزندشان به دست آورند. هک کردن واتساپ، می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، مانند بد نام کردن افراد، پیدا کردن شماره افراد دیگر و... .

 روش های اطلاع از هک شدن واتساپ

 یکی از راه های فهمیدن هک شدن واتساپ گرم شدن گوشی است. امروزه، تعداد هکر ها بسیار بیشتر از قبل شده است و میزان دزدیده شدن اطلاعات نیز افزایش یافته است. در برخی موارد، ممکن است که افراد با اهداف دیگری واتساپ را هک کرده باشند. برای مثال ممکن است که والدین برای دسترسی به اطلاعات فرزندانشان، دستگاه هوشمند آنها و یا حتی واتساپ آنها را هک کنند.

نیازی به نگرانی نیست، زیرا هک شدن تلفن همراه، نشانه هایی دارد که با تشخیص دادن آنها، می توانید به هک شدن واتساپ خود پی ببرید. در ادامه، به شما نشانه هایی را معرفی می کنیم که ممکن است به دلیل هک شدن واتساپ شما ایجاد شده باشند.

 گرم شدن موبایل

هنگامی که با موبایل کار می کنید، در صورتی که از برنامه های سنگین استفاده می کنید، ممکن است که دمای آن بالا رفته و گرم شود. این گرم شدن، یک پدیده عادی است که در اثر کار طولانی مدت ایجاد می شود. اما اگر شما با موبایل خود کاری نکرده باشید، گرم بودن آن می تواند یک نشانه مربوط به هک شدن واتساپ شما باشد. این گرما، ناشی از اجرا شدن برنامه های سنگین و خود واتساپ هستند، در حالی که خود شما از تلفن همراه خود استفاده نمی کنید.

 به وجود آمدن تغییراتی در واتساپ

ممکن است که پیامی برای یکی از مخاطبان شما فرستاده شده باشد، در حالی که شما این کار را نکرده اید، این مورد، یکی از نشانه های قطعی هک شدن واتساپ شما است. این مورد ممکن است در تنظیمات واتساپ نیز مشاهده شود؛ برای مثال ممکن است که هنگام دریافت پیام، رنگ نوتیفیکیشن آن تغییر کرده باشد.

 خالی شدن غیر عادی شارژ تلفن همراه

یکی دیگر از نشانه های هک شدن واتساپ ، خلی شدن ناگهانی باتری است. اگر از سالم بودن باتری موبایل خود اطمینان دارید، خالی شدن سریع باتری آن در حالی که از آن استفاده نمی کنید، می تواند یک نشانه مربوط به هک شدن واتساپ شما باشد.

هنگامی که واتساپ شما هک می شود. بد افزار های خاصی در تلفن همراه شما فعالیت خواهند کرد که می توانند باتری آن را به سرعت خالی کنند. در نتیجه، اگر مشاهده کردید که باتری موبایل شما بدون اینکه شما با آن کاری کرده باشید، خالی شده است، یعنی اینکه به احتمال زیاد واتساپ شما هک شده است.

 اتفاقات عجیب که برای موبایل رخ می دهد!

یکی از نشانه های هک شدن واتساپ، می تواند مشاهده ی اتفاقات عجیبی باشد که تلفن همراه شما انجام می دهد. در برخی موارد، مشاهده شده است که هنگام کار کردن با موبایل، صفحه آن ناگهانی خاموش می شود، یا اینکه بدون دلیل روشن می شود.

بعضی از بد افزار ها، ممکن است باعث ایجاد صداهای عجیبی شوند. در صورتی که یک صدای عجیب از تلفن همراه خود شنیدید، ممکن است که واتساپ شما هک شده باشد.

 مصرف شدن دیتا بیش از اندازه مصرف شما

در بعضی اوقات، مشاهده می کنید که دیتای مصرفی موبایل شما به طور نسبتا غیر عادی بالا رفته است. هکر ها برای دریافت اطلاعات از دستگاه هوشمند شما، نیاز دارند که این اطلاعات را به صورت منظم دانلود کنند. در نتیجه، مصرف دیتای شما بالاتر خواهد رفت.

برای اینکه از این وضعیت مطلع شوید، مقدار مصرف دیتای خود را اندازه بگیرید، و با دیتای کل مصرف شده در تلفن همراه خود مقایسه کنید. در صورتی که اختلاف بین دیتای کل مصرف شده و دیتایی که شما مصرف کرده اید زیاد باشد، ممکن است که واتساپ شما هک شده باشد.

 روش های جلوگیری از هک شدن واتساپ

 برای جلوگیری از هک شدن واتساپ خود از وای فای های عمومی استفاده نکنید. روش های گوناگونی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها، امنیت تلفن همراه خود را بالا ببرید و از هک شدن واتساپ خود جلوگیری کنید. در ادامه، بعضی از این روش ها را معرفی خواهیم کرد.

1. عدم استفاده از وای فای های عمومی

یکی از روش هایی که هکر ها می توانند با استفاده از آن، واتساپ شما را هک کنند، وصل شدن شما به یک شبکه ی اینترنت است که هکر نیز می تواند به آن متصل شود.

استفاده از وای فای های عمومی، می تواند پلی برای اتصال هکر به تلفن همراه شما باشد. در نتیجه بهتر است تا جایی که می توانید از وای فای های عمومی استفاده نکنید.

 2. قفل کردن برنامه واتساپ

 نشانه های هک شدن واتساپ, هک واتس اپ, هک واتس اپ در اندروید

قفل کردن واتس آپ از راه های جلوگیری از هک شدن واتساپ

نرم افزار های گوناگونی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها، برنامه های موجود در تلفن همراه خود را قفل کنید. برخی از تلفن های هوشمند، در تنظیمات خودشان این قابلیت را به کاربر ارائه می دهند.

با قفل کردن واتساپ خود، یک سد امنیتی در مقابل هکر ها ایجاد خواهد شد و نمی توانند به سادگی، به واتساپ شما دسترسی داشته باشند.

 3. دانلود نکردن برنامه از سایت های نا امن

تلاش کنید که محتوایی که می خواهید دانلود کنید را از سایت های مطمئن دریافت کنید. دانلود کردن فایل از منابع ناشناس، می تواند خطرناک باشد و راهی برای ورود هکر ها به تلفن همراه شما باشد. اگر می خواهید نرم افزار های مربوط به تلفن همراه را دانلود کنید، بهتر است که از نرم افزار پلی استور و اپ استور استفاده کنید.

منبع: بیتوته

کد خبر: 1124597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =