فعالان صنفی خواستار رسمی شدن تمام قراردادی‌های دولت هستند

در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ظاهراً برای تبدیل وضعیت و رسمی شدن، هیچ بندی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس، منتظر طرح در صحن علنی است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس وعده داده با جمع‌آوری ۵۰ امضا از نمایندگان، طرح در اولویت بررسی صحن قرار خواهد گرفت؛ با این حال اما برخی گروه‌ها نسبت به برخی بندهای طرح ابراز نگرانی می‌کنند. یکی از این گروه‌ها، قراردادی‌های تبصره ۴ وزارت بهداشت هستند که می‌گویند ظاهراً در این طرح برای تبدیل وضعیت و رسمی شدن ما، هیچ بندی در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات استخدام در دولت و افزایش حقوق‌ها بر اساس بودجه ۱۴۰۱

این نیروها می‌گویند: براساس طرح ساماندهی، ما قرار است همچنان قراردادی (قرارداد مستقیم) باقی بمانیم و این با عدالت همخوانی ندارد.

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) نیز در ارتباط با این نیروها به خصوص قراردادی‌های وزارت بهداشت می‌گوید: باید در صحن علنی مجلس این اشکال برطرف شود و قراردادی‌ها بدون توجه به اینکه شناسه ثبت شده دارند یا نه، با اجرای ضوابطی رسمی شوند.

او ادامه می‌دهد: همه‌ی این نیروها سال‌ها سابقه کار مستمر دارند و تخصص و توانمندی آن‌ها بسیار بالاست؛ عادلانه نیست که فکری به حال رسمی شدن آن‌ها نکنند؛ ما از نمایندگان در صحن علنی مجلس انتظار داریم با تغییرات جزئی در متن طرحی کاری بکنند که تمام قراردادی‌های زیرمجموعه‌ی نهادهای دولتی، عمومی و نیمه‌دولتی بدون توجه به جزئیات اشتغال، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسمی شوند.

اناری تاکید می‌کند: رسمی شدن این نیروها هیچ بار مالی برای دولت ندارد و فقط این نیروها را خاطرجمع می‌سازد و در راستای عدالت است. به خصوص در ارتباط نیروهای وزارت بهداشت که در قالب نیروهای تبصره ۴ سالیان دراز است که مشغول به کار هستند؛ می‌توان گفت تبصره ۴ اسم رمزی است برای اشتغال به صورت شرکتی؛ اینها نباید تبدیل به قرارداد مستقیم کار شوند، بلکه باید پیمانی شده و سپس رسمی شوند؛ این نیروهای متخصص سالهاست به بهداشت و درمان مملکت خدمت می‌کنند و از آنجا که به آن‌ها در بدنه‌ی وزارت بهداشت نیاز است باید پیمانی و سپس رسمی شوند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1124848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • های ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      سلام اگه دولت تو فکر اشتغال هست باید اول تمامی نیروها رو تبدیل وضعیت کنه از آبدارچی و راننده استیجاری گرفته تا کارگر و کارمندان متخصص؛فرقی نمیکنه مهم اشتغال پایدار و ثبات شغلی و حقوق عادلانه ست؛ ما رانندگان استیجاری از مطبوعات و خبرگزاریها درخواست داریم که پیگیر مطالبات تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ادارات و نهادهای دولتی و نیمه دولتی و خصولتی باشن، مگه میشه قشر ضعیف رااننده که داره بار حمل و نقل ادارات و نهادها رو به دوش میکشه رو فراموش کرد،درخواست تبدیل وصعیت رانندگان استیحاری حق مسلم ماست
    • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      به نظر من که رانندگان استیجاری ادرات بیشترین خدمات را انجام می‌دهند آنها هم خودشان وهم خودرو در اختیار دولت هست و دارن اندازه‌ی دونفر ولی با حقوق خیلی پایین کار میکنن اگر آنها تبدیل وضعیت نشن واقعا کدوم عدالت و میخوان اجرا کنن شمارو به خدا رانند گان استیجاری رو فراموش نکنید آنها هم برا ی دولت از خود وسرمایه شان مایه گذاشتند