آموزش آشپزی / طرز تهیه آبگوشت لوبیا سفید

آبگوشت لوبیا سفید به عنوان یکی از غذاهای سنتی و لذیذ استان اصفهان، به خصوص در شهرهای اصفهان و کاشان بسیار مرسوم است. این غذا معمولا در قابلمه‌های مسی تهیه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای تهیه غذای خوشمزه گوشت و لوبیا به مواد زیادی نیاز ندارید و بعد از خواندن این دستور پخت می‌توانید برای تهیه آن دست به کار شوید. طرز تهیه گوشت و لوبیا اصفهانی و کاشانی را در مطلب زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه آش محلی ترخینه

مواد لازم برای ۶ نفر

گوشت گوسفند با استخوان: ۴۰۰ گرم

لوبیا سفید: ۲۰۰ گرم

نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین: به مقدار لازم

پیاز: ۱ عدد درشت

طرز تهیه

گوشت و لوبیا در واقع یک نوع آبگوشت محلی اصفهانی و کاشانی است. برای درست کردن گوشت و لوبیا از شب قبل باید لوبیا سفید را خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیاها گرفته شود. پیاز را درشت خرد کنید و تفت دهید. وقتی پیازها سبک شدند گوشت گوسفند را اضافه کنید و با فلفل، زردچوبه و دارچین تفت دهید. وقتی رنگ گوشت عوض شد لوبیاها و آبجوش را اضافه کنید. روی شعله ملایم گاز آبگوشت را بپزید.

گوشت و لوبیا کاملا باید نرم شوند. در اواخر پخت نمک غذا را اندازه کنید. بعد از پخت گوشت و لوبیا هم آن را می‌توانید با باقالی پلو یا برنج چلو سرو کنید و هم می‌توانید گوشت و لوبیا را از آبگوشت جدا کنید و با گوشتکوب دستی بکوبید و با نان سرو کنید.

نکته
در طرز تهیه گوشت و لوبیا اصفهانی‌ها برای این مقداری مواد ۵۰۰ گرم سبزی گوشت و لوبیا شامل تره، جعفری و شنبلیله هم اضافه می‌کنند. البته اضافه کردن سبزی اختیاری است و کاشانی‌ها به گوشت و لوبیا سبزی اضافه نمی‌کنند. اضافه کردن سیب زمینی هم سلیقه‌ای است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =