چند غذای طبیعی که کبد شما را سم زدایی می‌کند

کبد مهمترین سیستم سم زدایی و تصفیه بدن، به همین دلیل داشتن کبد با عملکرد سالم از اهمیت حیاتی برخوردار است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کبد بزرگترین غده در بدن است که در فعالیت‌های سوخت‌وساز بدن مانند گوارش نقش دارد. تمام خون دستگاه گوارش توسط سیاهرگ باب کبدی جمع‌آوری شده و وارد کبد می‌شود و تمام مواد جذب شده از لولهٔ گوارشی از کبد عبور می‌کنند. از دیگر کارهای کبد به دام انداختن سموم و تصفیهٔ آن‌ها با تبدیل کردنشان به مواد بی‌ضرر است. به همین دلیل داشتن کبد با عملکرد سالم از اهمیت حیاتی برخوردار است.

غذاهای مصرفی می توانند به عملکرد بهینه کبد کمک کنند. در زیر برخی از بهترین غذاها برای سم زدایی طبیعی کبد وجود دارد:

۱. لیموترش سبز و زرد

ویتامین C در هر دو لیمو سبز و زرد بسیار بالا است و به بدن کمک می کند تا سموم را از طریق آب آزاد کند. برای به دست آوردن مزایای سم زدایی کبد ، در طول روز لیمو را به آب آشامیدنی خود اضافه کنید.

۲. سیب

سیب حاوی پکتین است که به آزادسازی سموم در دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین ، سیب حاوی اسید مالیک است که می تواند به نرم شدن سنگ کبد و کیسه صفرا قبل از پاک شدن کامل کبد کمک کند.

۳. چای سبز 

چای سبز حاوی کاتچین است که آنتی اکسیدان گیاهی است و باعث تقویت سلامت کبد می شود. روزانه حداقل دو فنجان چای سبز بنوشید تا بیشترین مزایای سلامتی را در کبد به دنبال داشته باشد.

۴. سیر

سیر حاوی سلنیوم و آلیسین است که از طریق فعال شدن آنزیم های کبدی در پاکسازی کبد کمک می کند. برای طعم دادن به غذای خود مرتباً از آن استفاده کنید یا اگر می توانید ، برای به دست آوردن مزایای تمیز کردن کبد ، تکه های سیر را ببلعید.

۵. گریپ فروت

گریپ فروت حاوی گلوتاتیون است که برای پاکسازی کبد بسیار عالی است. علاوه بر گلوتاتیون ، گریپ فروت حاوی مقادیر زیادی ویتامین C نیز هست که به کبد در تولید آنزیم هایی برای سم زدایی کمک می کند.

۶. گردو

این آجیل های دوست داشتنی هنگام سم زدایی مواد خشن از کبد مانند آمونیاک بسیار عالی هستند. آنها حاوی آرژنین ، گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که همگی عملکرد کبد را تقویت می کنند.

۷. مارچوبه

خوردن مارچوبه می تواند به شما کمک کند همزمان هم کبد و کلیه خود را سم زدایی کنید. اغلب اوقات ، هنگامی که کبد به درستی کار نمی کند ، سایر ارگان های اصلی مانند کلیه ها این مواد زائد را جمع می کنند. خوردن این سبزی به کلیه ها و کبد شما کمک می کند.

۸. سبزیجات صلیبی 

کلم بروکلی و گل کلم سبزیجات خوبی برای پاکسازی کبد هستند. هنگام خوردن ، این سبزیجات بدن را وادار به تولید گلوکوزینولات می کنند که به دفع سموم از بدن کمک می کند.

۹. روغن زیتون 

این یکی از بهترین روغن هایی است که برای افراد علاقه مند به پاکسازی کبد استفاده می شود. در تعدادی از پروتکل های پاکسازی کبد برای کمک به بدن در آزادسازی سنگ کیسه صفرا و سنگ های کبد استفاده می شود. به همین ترتیب ، سموم بدن را نیز جذب می کند.

۱۰.  قاصدک

این علف‌های هرز کوچک برای پشتیبانی از کبد بسیار عالی است. آنها را خشک کرده و از آن برای تهیه چای استفاده می شود ، قاصدک ها به کبد برای تجزیه چربی ها و آزاد کردن سموم کمک می کنند.

۱۱. کلم

کلم حاوی گلوکوزینولاتها است که به کبد در تجزیه و آزاد کردن سموم کمک می کند. همچنین می توانید جوانه های بروکسل را برای همین اثرات پاکسازی کبد میل کنید.

۱۲. سبزیجات سبز برگ

برای تمیز کردن و التیام کبد خود سبزیجات بیشتری بخورید. سبزیجات برگ سبز مانند کاهو  ، سبزی ها ، اسفناج و کلم پیچ از کلروفیل هستند که سموم بدن را از بین می برد. این سبزیجات سبز برگ از آن جهت که در از بین بردن فلزات سنگین از بدن کمک می کند ، باعث کاهش بار کبد و سلامت بهتر کبد می شود ، بی نظیر است.

۱۳. زردچوبه 

برای کمک به بهبود عملکرد کبد مقداری زردچوبه به غذای خود اضافه کنید. به دلیل طعم خوب، زردچوبه را می توان به راحتی به هر غذایی اضافه کرد، یا حتی می توانید آن را به عنوان یک چای بنوشید تا مزایای سم زدایی کبد را به دست آورد. کبد شما مهمترین ارگان بدن است. غذاهایی را بخورید که به بهترین نحو عملکرد آن را تضمین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =