صرفه‌جویی ۱۲ میلیارد تومانی روزانه با خط لوله تابش/نهایی شدن قراردادهای تفاهم 25 ساله ایران و چین

تفاهم‌نامه خط لوله تابش ( تامین انرژی بازار شرق) میان شرکت پالایش و پخش فرآوده‌های نفتی و بانک ملت به امضا رسید که با اجرای آن، روزانه 12 میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، تفاهم‌نامه خط لوله تابش ( تامین انرژی بازار شرق) میان شرکت پالایش و پخش فرآوده‌های نفتی و بانک ملت به امضا رسید.

خط لوله تابش در واقع خط لوله انتقال فرآورده از رفسنجان به مشهد است که مسیر کامل آن شامل رفسنجان- بیرجند- تربت حیدریه و مشهد است.

برآورد اولیه از میزان سرمایه‌گذاری این طرح حدود ۳۷۲ میلیون یورو و زمان حدودی ۴ سال اعلام شده است.

به گزارش ایسکانیوز، از جمله اهداف این طرح می‌توان به انتقال فرآورده با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز، کوتاه شدن مسیر انتقال فرآورده، کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های حمل و نقل و تامین پایدار سوخت موردنیاز شرق اشاره کرد. سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این مراسم عنوان کرد که با اجرای این خط لوله روزانه ۱۲ میلیارد تومان صرفه جویی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این مراسم گفت: مناطق شمالی کشور حدود ۴۵ درصد فراورده کشور را مصرف می‌کند. همچنین خط لوله ری به ساری و مشهد ۲۰ میلیون لیتر فراورده را منتقل می‌کند که ۶ میلیون لیتر آن در مسیر برداشت شده و بقیه به مشهد می‌رسد. با خط لوله تابش مدیریت بحران اتفاق می‌افتد، بحث قاچاق فرآورده در این مسیر کنترل می‌شود و بحران این منطقه هم حل خواهد شد.   

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران از امضای قراردادهای مربوط به تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر این طرح بودند و بخشی از آن در حال نهایی شدن است.

کد خبر: 1125772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =