محیط زیست دلیل اصلی بوی بد تهران را اعلام کرد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران، درباره انتشار بوی نامطبوع در سطح تهران توضیحاتی را ارائه داد.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهره عبادتی، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران، درباره انتشار بوی نامطبوع در سطح تهران اظهار کرد: ما به‌طور مرتب ایستگاه‌های مربوطه را چک می‌کنیم اما تاکنون گزارشی از انتشار بو در سطح پایتخت نداشتیم.

وی با اشاره به انتشار بوی نامطبوع سال گذشته در سطح پایتخت گفت: سال گذشته که انتشار بو اتفاق افتاد، میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در ایستگاه‌ها افزایش یافته بود اما خوشبختانه امسال با این مسئله مواجه نبودیم و گزارشی مبنی بر انتشار بوی نامطبوع تاکنون داده نشده است.

عبادتی افزود: سال گذشته در برخی مناطق شمالی تهران هم انتشار بو را داشتیم. زمانی‌که پایداری جوی اتفاق می‌افتد و لایه جو جابجا نمی‌شود ممکن است در کانونی انتشار بو داشته باشد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست درباره پایش‌های این امر بیان کرد: براساس پایش‌های همیشگی‌مان که از ابتدا آبان ماه امسال در بحث آلودگی هوا در  سطح استان فعال شدند این موضوع نیز مدنظر قرار داده شد تا با بررسی‌ها لازم اگر کانون انتشار بوی قابل توجهی وجود داشت رسیدگی شود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر گزارش‌های مردمی بابت این موضوع دریافت کنیم و مناطق آن مشخص شود همچنین داده‌های ایستگاه سنجش آلودگی هوا شاخصهایی که گازهای آلاینده منشا بو را بالاتر از حد استاندارد نشان دهد، قطعا گشت‌های ویژه‌ای را در سطح شهر برای رسیدگی به این امر فعال خواهیم کرد کما اینکه گشت‌های مستمرمان همچنان برقرار است.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1126927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =