موضوع خانواده در دانشگاه باید به‌عنوان قطب اثرگذار مطرح شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت خانواده به عنوان رکن اساسی و تشکیل دهنده اجتماع گفت: موضوع خانواده باید در دانشگاه به عنوان یکی از اقطاب اثرگذار به صورت جدی مطرح شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های اردبیل، البرز، بوشهر، گلستان، مرکزی و یزد با حضور  فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

جهان بین در این جلسه با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن به ارائه مطالبی در خصوص مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در سه فراز مختلف در نامه های ۲۴ و ۲۸ و خطبه ۲۰۲ به فضائل حضرت صدیقه طاهره (س) اشاره فرموده که همین امر نشان دهنده عظمت شخصیت حضرت زهرا (س) است. 

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) پیش از آنکه یک مادر یا همسر باشند، یک انسان برجسته هستند. انسان برجسته بودن چیزی است که امروز جامعه بشری به آن نیاز دارد، چرا که انسان در زندگی به تناسب موقعیت های مختلف نقش های متفاوتی ایفا می کند، و چیزی که باعث می شود در نقش ها موفق عمل کند، شأن انسانی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برجستگی انسانی حضرت زهرا(س) ناشی از ایمان، ایثار و خدمت بی منت و بصیرت و... ایشان بود و از همین ویژگی ها، نقش های اجتماعی، همسری و مادری ایشان اشراب می شد و این شخصیت بزرگوار را باید به عنوان الگویی بی نظیر در سرلوحه زندگی شخصی، اجتماعی و کاری خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر اهمیت خانواده به عنوان رکن اساسی و تشکیل دهنده اجتماع گفت: موضوع خانواده باید در دانشگاه به عنوان یکی از اقطاب اثرگذار به صورت جدی مطرح شود.

 جهان بین ادامه داد: ترکیب کمیته به نحوی است که تصمیم گیران، اصحاب علم و خانواده ها در آن حضور دارند و انتظار این است که کانونی برای تصمیم سازی برای شورای فرهنگی در موضوع خانواده شود و در این مسیر، از مسأله یابی تا حل مساله بر اساس اولویتها و اقدامات برای عینیت بخشی به راه حلها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: یکی از مهمترین کارهای کمیته تعامل دانشگاه و خانواده، مسأله یابی و اولویت‌بندی مسائل، ارائه پاسخ و اولویت‌بندی پاسخها برای مسائل و ارائه راه حل با توجه به ظرفیت های واحد برای مسائل مطرح شده است. 

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، اعضای «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های اردبیل، البرز، بوشهر، گلستان، مرکزی و یزد به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127010

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =