شورای تعامل دانشجویی؛ بستری برای تقویت اعتماد به نفس/ دانشجویان مطالبه‌گر تربیت می‌شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس از فعالیت‌های شورای تعامل دانشجویی در راستای تقویت اعتماد به نفس و تقویت مطالبه‌گری دانشجویان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای تقویت زمینه‌های مشارکت، همفکری و همکاری دانشجویان در محورهای صنفی- رفاهی و خدمات آموزشی در چارچوب مدیریت اسلامی، ترویج قانونگرایی و مسئولیت‌پذیری، رسالت‌ها، اهداف دانشگاه و صیانت از سرمایه‌های پرافتخار کشور در مهر سالجاری آیین‌نامه شورای تعامل و هم‌اندیشی دانشجو و دانشگاه تدوین شد. بر اساس بندهای این آئین‌ نامه شورای مذکور جنبه مشورتی و تعاملی برای اداره هرچه بهتر دانشگاه و ایجاد ارتباط سازنده مسئولان دانشگاه با دانشجویان دارد.

البته تاکنون این شورا در زمینه‌های خانواده و تشکل‌های دانشجویی وارد عمل شده است تا بتوان بر مشکلات موجود در زمینه فعالیت دانشجویان در تشکل‌ها، تقویت مهارت‌های فردی، گروهی و ...  اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد. در مهر سالجاری از سوی فرزاد جهان‌ بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در «آئین‌ نامه شورای تعامل و هم‌ اندیشی دانشجو و دانشگاه» به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ شد و تأکید کرد: «این آئین‌نامه در راستای تقویت زمینه‌های مشارکت، هم‌فکری و همکاری دانشجویان در محورهای صنفی-رفاهی و خدمات آموزشی در چارچوب مدیریت اسلامی، ترویج قانون‌گرایی و مسئولیت‌پذیری، رسالت‌ها و اهداف دانشگاه و صیانت از سرمایه‌های پرافتخار کشور تدوین و ابلاغ شده است.»

ارتقای اعتماد به نفس در شورای تعامل دانشجویی

وجیهه ترکمن، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درباره فعالیت شورای تعامل در زمینه دانشجویی و خانواده گفت: کمیته تعامل خانواده همچون اولیای دانش آموز و مدرسه با نگرش در فضای بزرگتر جلسات متعدد برگزار کرده تا مهارت‌افزایی و طرح‌های خلاقانه برای ارتقای مهارت آموزی به خانواده‌ها در ارتباط با فرزندان ارتقا یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با بیان اینکه شورای تعامل دانشجو و دانشگاه هم از آبان سالجاری در واحد چالوس کلید خورده است، افزود: در ابتدا این طرح در واحد اصفهان به عنوان واحد پایلوت کلید خورد و به دلیل بازخورد مناسب در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شکل اجباری اجرا شد.

وی ادامه داد: فعالیت در شورای تعامل به دانشجویان اعتماد به نفس داده تا درباره امور آموزشی، خدماتی و رفاهی به شکل صنفی مطالبه‌گر باشند. تمامی اقدامات به استثنای امور مالی را می‌توان در گروه‌های شورای مرکزی به واسطه دبیران انتخاب شده انجام داد.

ترکمن گفت: شوراهای تعامل دانشجویی از طریق برگزاری جلسات با معاونان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در راستای تحقق تقویت اعتماد به نفس دانشجویان می‌توان  به مسئولان امر اقدامات مغفول مانده را گوش زد کرد، البته این افراد فقط پیشنهاد دهنده هستند تا بهترین تصمیم‌گیری از سوی مسئولان واحدهای دانشگاهی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127175

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =