شیعه و سنی باید نماد وحدت مذاهب باشند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اختلاف افکنی دشمن بین شیعه و سنی گفت: شیعه و سنی واقعی هیچ اختلافی با هم ندارند و این برادری و برابری باید به نماد وحدت مذاهب مبدل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی در نشست راهبردها و راهکارهای تقریب مذاهب اسلامی از دیدگاه نخبگان که به همت دفتر نهاد رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد با اشاره به تفاوت دیدگاه در مذاهب، افزود: شیعه و سنی در کلیات با هم همفکر و هم نظر هستند و جزئیات نبایبد موجب تفرقه و شکستن وحدت بین آنها شود.

این عالم دینی با تاکید بر اینکه اختلاف سلایق همیشه بوده و در عالم هستی نیز چیز عجیب و غریبی نیست افزود: تفاوت دیدگاه نباید به اختلاف و دشمنی مبدل شود بلکه هر کس نسبت به یک موضوعی نظر خود را دارد و اختلاف سلایق  نبایدمانع  رشد و تعالی بشریت و احکام دینی شود.

عبدالسلام کریمی با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری نقل کردند که از دیگاه ایشان توهین و جریحه دار کردن مقدسات شیعه و سنی خط قرمز نظام است و نباید هیچ کس بر این مسائل دامن بزند و موجبات تفرقه  را بین مسلمانان فراهم سازد.

مشاور رئیس جمهور در اقلیت های دینی  و مذهبی دوری از اختلاف افکنی، تاکید بر مشترکات، رفتار مسالمت آمیز، دوری از بیان کلمات توهین آمیز و...   رمز پایداری و استحکام بین شیعه و سنی برشمرد و گفت: نباید در این میان فریب عوامل استکبار را بخوریم و برای ایجاد  تفرقه و شکستن وحدت با آنان همصدا و هم عمل  شویم.

این پژوهشگر دینی با اشاره به آیه 59 سوره نساء «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ... ۖ» اطاعت از خدا و رسول گرامیش و سپس اولی الامر که همان ائمه اطهار باشند را مهمترین وجه پیوند بین شیعه و سنی دانست و گفت:  آیاتی که مشترکات را معرفی می کند و می تواند به عنوان کلام وحدت آفرین در جامعه جاری و ساری باشد باید به عنوان پرچم وحدت به اهتزاز در آید.

وی نقش استادان دانشگاه را در هدایت جامعه بسیار موثر دانست و یادآوری کرد: استاد همواره در ذهن افراد جامعه به عنوان یک هدایتگر نقش مهمی دارد و می تواند بر افکار و رفتار جامعه تاثیر بگذارد پس باید به عنوان یک الگو نمونه در ترویج اخلاقیات و معنویات دینی کوشا باشد و با انتقال مفاهیم انقلاب به نسل آینده، تضمین کننده اقتدار نظام و انقلاب باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در این نشست با با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه وحدت ملی گفت: مهمترین نقش دانشگاه ها در این برهه زمانی صحه گذاردن بر وحدت ملی و ترمیم  اختلافات سلیقه ای است.

احسان کامرانی افزود: دشمن شناسی، بصیرت افزایی، اقدام به موقع و روشنگری  می تواند در پیشبرد عملی وحدت ملی نقش اساسی را داشته باشد و در توسعه اندیشه های وحدت گرا نیز کمک شایان توجه ای را بنماید.

وی از همه مذاهب به خصوص شیعه و سنی خواست تا با حفظ وحدت ملی به عنوان رمز موفقیت و پیروزی نظام جمهوری اسلام  از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

انتهای پیام /                                                                                                                                                                                  

کد خبر: 1127225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =