محمد مخبر را بیشتر بشناسید

محمد مخبر (متولد دزفول)، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  بود که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت داشت و در مرداد ۱۴۰۰ به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد مخبر (متولد دزفول)، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  بود که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت داشت و در مرداد ۱۴۰۰ به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد. او پیش از ریاست در بنیاد برکت معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده است.

وی دارای دو مدرک دکتری، شامل دکتری (و کارشناسی ارشد) حقوق بین الملل و دکترای رشته مدیریت می‌باشد.  او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم‌ها است.

زندگی‌نامه

مخبر در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرده‌است. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین الملل است.

ستاد اجرایی فرمان امام  ره

محمد مخبر از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد را بر عهده دارشت. در سال ۱۳۸۶ و با روی کار آمدن محمد مخبر رویکرد جدید فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای ستاد از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف فراهم آوردن امکان مشارکت مردم به ویژه کارآفرینان، مخترعان و نخبگان کشور با اولویت دادن به قشرها محروم جامعه در مناطق محروم کشور آغاز گردید.  بنیاد برکت که در زمینه‌های اشتغال زایی و عمرانی فعالیت می‌کند. در آذر ۱۳۸۶ دو ماه پس از روی کار آمدن محمد مخبر کار خود را آغاز نمود.

تحریم‌های سازمان ملل

در ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی،  اتحادیه اروپا محمد مخبر را در لیست افراد و اشخاصی قرار داد که در فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک و هسته‌ای مورد تحریم قرار می‌گرفتند، اما دو سال بعد نام او را از آن لیست حذف کردند.

تالیفات

از جمله تالیفات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم
معاذیر معاف‌کننده مجازات‌ها در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری (۱۳۹۳)، انتشارات نور علم
رهیافتی به توسعه اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق ع
رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش

معاون اولی رئیس جمهور 

پس از زمزمه هایی نسبتاً جدی که در مورد انتخاب ایشان به عنوان معاون اول حجه الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم مطرح می شد، روز یک شنبه هفده مرداد ۱۴۰۰ به صورت رسمی خبر انتساب محمد مخبر به عنوان معاون اول رسانه ای شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1127378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =