تاکید وزیر امور خارجه عراق بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض

وزیر امور خارجه عراق، در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، صبح امروز پنج شنبه یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن طی تماسی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند. وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف‌ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.

وی همچنین بر وجود زمینه‌های مساعد برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن با رفع موانع موجود تاکید و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت نمود.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی از توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف و متنوع با کشور ژاپن استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن استقبال از دعوت همتای ژاپنی خود، ابراز امیدواری نمود در اولین فرصت در سفر به توکیو و دیدار با مقامات ژاپن، توسعه و ارتقای همه جانبه روابط ایران با ژاپن به عنوان دوست قدیمی کشورمان از نزدیک مورد پیگیری و رایزنی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به‌پیشرفت در مذاکرات وین تشکر نمود و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید نمود.

گفتگوی تلفنی وزرای  خارجه ایران و عراق

امیرعبداللهیان همچنین در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه خود با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در خصوص آخرین تحولات روابط فیمابین دو کشور و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدا، ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.

 وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی، ضمن مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و ثباتی در کل منطقه می‌شود، رایزنی و تبادل نظر نمودند.

وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفتگو، ضمن رایزنی در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان و فواد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و مصالح دو کشور و همه کشورها و ملت‌های منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =