جلسه دولت برای تأمین مالی رتبه‌بندی معلمان برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: فردا جلسه‌ای به منظور رفع مشکل تأمین مالی رتبه‌بندی معلمان برای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه مادران در دوران کرونا همگام با معلمان برای آموزش فرزندانشان زحمت کشیدند و دوره ابتدایی به جهت تاثیرگذاری دوره با اهمیتی است، اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده و گفته‌های پزشکان، دوران پساکرونا ترسیم نشده است و دنیا در حال زندگی با کرونا است.

وی درباره رتبه بندی معلمان گفت: سال 1394 به نام رتبه بندی اقداماتی انجام شد در حالیکه هدف اصلی رتبه‌بندی آماده نگه داشتن و ارتقای صلاحیت‌ معلمان برای ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش است همچنین در سال 98 نیز در دو اقدام شاهد افزایش حقوق به نام رتبه‌بندی بودیم که باعث مخدوش شدن آن شد.

 رتبه‌بندی برای سال 1400 اعتباری ندارد 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بودجه سال 1400 اعتباری را برای رتبه‌بندی معلمان تأمین نکرده بودند و منبع مالی موجود در بودجه ناپایدار است و درآمدی ندارد، گفت: شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان اشکال اصل 75 وارد کرده است.

جلسه دولت برای تامین مالی رتبه‌بندی

نوری ادامه داد: به دنبال تأمین اعتبار رتبه‌بندی هستیم، دولت مصمم به اجراست براین اساس برای سال آینده 25 هزار میلیارد تومان منابع پایدار پیش بینی شده است، فردا جلسه‌ای را در دولت داریم تا ایراد تأمین مالی رتبه‌بندی معلمان برای 6 ماهه دوم سال 1400 برطرف شود و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی متذکر شد: امکان این نبوده که در یک روز دو بار آن هم به صورت حضوری به دنبال پیگیری تأمین منابع مالی رتبه بندی نباشم،  جلسه فردا بسیار مهم است و امیدواریم این موضوع در راستای تکریم مقام معلم به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای رتبه‌بندی به عنوان مثال حقوق معلمان از 10 میلیون به 15 میلیون تومان افزایش می‌یابد؟ گفت: خیر اعداد اینگونه نیست.

اصلاح حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات

وی درباره اصلاح حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات آموزشی متذکر شد: معلمان در هفته 24 ساعت فعالیت می‌کنند اما معلمان خرید خدمات آموزشی را مانند واحدهای تولیدی در نظر گرفته بودند براین اساس باید در هفته 44 ساعت فعالیت می‌کردند، توضیحات و استدلال آموزش و پرورش برای رفع مشکل پذیرفته شد و به استان‌ها ابلاغ کردیم که ساعت کار معلمان خرید خدمات را 24 ساعت و بیمه آنها را کامل در نظر بگیرند و مبنای محاسبه از اول مهر 1400 باشد.

افزایش مربیان بهداشت مدارس

نوری در ادامه به مصوبه هیئت وزیران برای افزایش مربیان بهداشت مدارس اشاره کرد و گفت: هم اکنون به ازای هر 750 دانش‌آموز به یک مربی بهداشت داریم که با مصوبه هیئت وزیران  به ازای هر 480 دانش آموز یک مربی خواهیم داشت.

وی از توزیع 290 میلیارد تومان سرانه میان مدارس کشور خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی کرونا، مطالعات سازمان جهانی بهداشت و مطالعات میدانی ما از 36 کشوری که در آنجا مدرسه ایرانی داریم نشان می‌دهد، کشوری مدارس را تعطیل نکرده است و یک کشور همسایه دو هفته به دلیل اومیکرون مدارس را تعطیل کرده بود از سوی دیگر وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله ایران مناسب‌تر از برخی کشورها است و 92 درصد دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      حرف اضافی وزیری که تو این جلسه مهم حضور نداره تکلیف روشنه خجالت بکشید واقعا که