توسعه کارآفرینی جزو الویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کارآفرینی، توسعه مدارس غیرانتفاعی سما و مسکن جزء اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان است که امیدواریم بتوانیم با تمام توان به آن دست یابیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و واحد سمنان با حضور  علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد سمنان برگزار شد.

سروری مجد در این جلسه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان سمنان در توسعه دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت: کارآفرینی، توسعه مدارس غیرانتفاعی سما و مسکن جزء اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان است که امیدواریم بتوانیم با تمام توان به آن دست یابیم.

وی بر اهمیت برنامه‌ریزی برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و افزود: در شرایط اقتصادی و تورم چند سال اخیر و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که با شهریه دانشجویان اداره می‌شود در افزایش شهریه بسیار عقب‌تر از تورم عمل کردیم. باید با کمک اعضای هیأت علمی برجسته دانشگاه و بهره گیری درست از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، برای دانشگاه آزاد اسلامی درآمد ایجاد کنیم. 

 سروری مجد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر جزو دانشگاه‌های حل مسأله و اجتماعی ظاهر شده و همواره در عرصه ملی پیشگام بوده است، ادامه داد: یکی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه ملی، واکسیناسیون کرونا و کمک به سیل‌زدگان بوده است.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر توسعه دانشکده‌های مهارتی و پردیس‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد:  هم‌اکنون ۴۷ هزار دانشجوی غیرایرانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند و این ظرفیت تا ۱۰۰ هزار نفر قابل افزایش است.

همچنین در این مراسم  مهدی منصوری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و واحد سمنان  با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ظرفیت‌های این دانشگاه بیش از آن چیزی است که مشاهده می‌کنیم و با همت و تلاش مضاعف می‌توانیم هم‌سطح با بهترین دانشگاه‌های جهان باشیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های بی نظیری همچون دانشکده‌های مهارت محور و مدارس سما دارد. 

در ادامه این مراسم، دکتر عبدالله خالصی دوست رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و واحد سمنان  گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه بی‌نظیری است که توانسته با تلاش و همت متصدیان و کارکنان خود به این جایگاه دست یابد.

وی با تأکید بر اصل 44 قانون اساسی که مصداق بارز فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است.

احمدعلی ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این جلسه با تأکید بر تبیین جایگاه دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌های توسعه‌ای استان سمنان گفت: در سند آمایش استان سمنان مهم‌ترین اولویت، منابع انسانی است. آموزش نیروی انسانی متخصص و متعهد موردنیاز در صنایع و موارد دیگر از نیازهای استان به شمار می‌رود که امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت جدی به این مهم بپردازد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های استان سمنان، کاربردی کردن علم برای همزیستی در شرایط پسا کروناست که نمی‌توان تأثیر و حضور دانشگاه‌ها در این امر مهم را نادیده گرفت.

در پایان این مراسم حکم مهدی منصوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و واحد سمنان اعطا و با اهداء لوح تقدیر از خدمات دکتر عبدالله خالصی دوست قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =