جداسازی آموزش پزشکی از آموزش عالی معقول نیست/ انتزاع برخلاف اسناد بالادستی است

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: جداسازی آموزش پزشکی از آموزش عالی روش معقولی نبوده و بر خلاف اسناد بالادستی است.

جلیل کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ادغام آموزش عالی و آموزش پزشکی اظهار کرد: از نظر من این اقدام شدنی نیست، ما قوانین بالادستی داریم.

وی ادامه داد: انتزاع آموزش پزشکی و آموزش عالی از سال‌ها پیش انجام شده است. بند ۸ فرمایشات مقام معظم رهبری در اسناد و سیاست‌های بالادستی بر این انتزاع تاکید دارد.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: جداسازی آموزش پزشکی از آموزش عالی روش معقولی نیست، باید به جای این جداسازی بر موضوعات دیگری تمرکز کرد.

گفتنی است جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و انتقال آن به وزارت علوم  در دولت سیزدهم، باری دیگر مطرح شده است. از سوی دیگر ۹۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی با عنوان «طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی» به موضوع این جدایی تاکید کرده‌اند.

در ماده اول این طرح آمده است: به منظور افزایش کیفیت آموزش و پژوهش پزشکی و افزایش ظرفیت آموزش پزشکی در راستای ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در کشور، «آموزش و پژوهش پزشکی» از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، منتزع و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل می‌شود. ادغام آموزش پزشکی و آموزش عالی با موافقان و مخالفان بسیاری همراه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =