ارمنستان مشتاق تقویت بیشتر همکاری‌ها با ایران

وزیر خارجه ارمنستان در نامه‌ای به وزیر خارجه ایران، اعلام کرد که ایروان مشتاق تقویت بیشتر همکاری‌های دو کشور است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان، امروز (چهارشنبه) در نامه تبریکی به حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود به مناسبت سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دوکشور، اعلام کرد که ارمنستان مایل است روابط دوستانه خود را با ایران برای رفاه دو ملت و برقرای صلح در منطقه تقویت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرکا، آرارات میرزویان، در پیام خود با اشاره به اینکه روابط ارمنستان و ایران مبتنی بر احترام متقابل و همکاری‌های نزدیک ناگسستنی است، اعلام کرد که رابطه دو کشور همچنین در طول این چند صد سال پر از چالش‌های فراوان بوده است.

در ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۰ ایران و امرنستان با امضای قراردادری در تهران، برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری ارمنستان و ایرام را اعلام کردند. چند ماه بعد از این قرارداد، سفارت‌های دوکشور در تهران و ایروان افتتاح شد.

ایران یکی از شرکای مهم سیاست خارجی و اقتصادی ارمنستان است. پروژه‌های زیربنایی بزرگی توسط دو کشور در زمینه‌های انرژی، حمل‌ونقل، کشاورزی، داروسازی و سایر بخش‌ها در حال اجراست. ارمنستان از میان ۴ کشور همسایه خود فقط با ایران و گرجستان مرزهای دولتی باز دارد. مقامات ایرانی نیز به دنبال تقویت روابط تجاری و سیاسی با کشورهای اتحادیه اروپا از طریق خاک ارمنستان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =