معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / درب + تصاویر

«دِرب» جدیدترین ساخته هادی محقق به تهیه‌کنندگی رضا محقق که نماینده‌ای از سینمای هنری در چهلمین جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / خائن کشی + تصاویر

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

دِرب

«دِرب» جدیدترین ساخته هادی محقق به تهیه‌کنندگی رضا محقق که نماینده‌ای از سینمای هنری در چهلمین جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، رونمایی شد.

«دِرب» که در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستاهای اطراف شهر سوق فیلمبرداری شده است، روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.

هادی محقق، محمد اقبالی و… از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

عوامل «دِرب» عبارتند از نویسنده و کارگردان: هادی محقق، تهیه کننده: سیدرضا محقق، مدیر فیلمبرداری: منصور عبدرضائی، آهنگساز: محمد دارابی فر، مدیر صدابرداری و عکاس: امیرمهدی نوری، تدوین: فرشاد عباسی، صداگذاری: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس و مدیر تولید: عیسی خیبرمنش، اصلاح رنگ: سامان مجدوفایی، طراح پوستر: بابک یادگاریان و مدیر روابط‌عمومی: نغمه دانش آشتیانی با همراهی سپیده شریعت رضوی.

دِرب

هادی محقق

هادی محقق کارگردان فیلم، و فیلم نامه نویس است. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۹۹۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر و در سال ۲۰۰۰ به عنوان بازیگر، طراح و دستیار کارگردان تلویزیون آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۰ شروع به ساخت فیلم هایی برای تلویزیون کرد. در سال ۲۰۱۳ اولین فیلم بلند خود، او خوب سنگ می زند، را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان شد. دومین فیلم بلند او، ممیرو، جوایز بسیاری را در جشنواره های فیلم به دست آورد.

رضا محقق

سید رضا محقق تهیه کننده فیلم متولد 1361 دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق است که تهیه کننده فیلم های( سینمایی او خوب سنگ می زند، ممیرو ،برادران سرزمین من، عاشقی با اعمال شاقه، مستند نگاهی به آسمان(یالا یالا بارونی)مستند در انتظار یک لبخند، مستند واله، فیلم سینمایی ساده دل) می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =