اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان افزایش یافت

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: با پیگیری‌ها و همکاری‌های صورت‌گرفته و دغذغه‌مندی مجلس یازدهم شاهد افزایش ۶۰ درصدی اعتبار لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فاطمه محمدبیگی در دیدار با نقی سیاهکلی‌مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین که در دفتر ارتباطات مردمی این نماینده مجلس برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و همکاری‌های صورت‌گرفته و دغذغه‌مندی مجلس یازدهم شاهد افزایش ۶۰ درصدی اعتبار لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم.

وی با اشاره به اهتمام مجلس برای تحقق نظام رتبه‌بندی معلمان در سال آینده اضافه کرد: این اعتبار که قبل از این ۲۵ هزار میلیارد تومان بود، به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که ۱۵ میلیارد تومان از بودجه پیشتر تصویب‌شده هم بیشتر است.

محمدبیگی ادامه داد: متأسفانه در سایه غفلت مسئولان شاهد اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ یونسکو در بخش‌هایی از آموزش و پرورش بودیم و باید این روند به سمت اجرایی شدن درست و صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تغییر یابد. چرا که توجه به امور تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

لزوم توجه بیشتر به دانش‌آموزان روستاها و مناطق محروم

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطالبه جدی ما توجه به مدارس و دانش‌آموزان در مناطق مختلف به ویژه در روستاها و مناطق محروم استان قزوین است، گفت: متأسفانه به واسطه شیوع کرونا شاهد ضعف‌های شدیدی در نظام آموزش و پرورش در این نواحی هستیم که باید برطرف شوند.

محمدبیگی افزود: یکی از این ضعف‌ها دور شدن از نظام آموزش حضوری و روردروست که سبب می‌شود ارتباط حسی و عاطفی بین معلم و دانش‌آموز به حداقل خود برسد و دانش‌آموز به تدریج به نوعی از آموزش مجازی عادت کند که در آن امکان اثرگذاری پرورشی و تربیتی معلم بر دانش‌آموزان به حداقل ممکن می‌رسد.

وی ادامه داد: خواسته ما از وزارت آموزش و پرورش این است که با توجه به تعطیلی‌های مکرر و گاه‌وبیگاه مدارس در این ۲ سال اخیر طوری در سال آینده برنامه‌ریزی کنند که آموزش از ریل غیرحضوری و مجازی به حضوری تغییر ریل دهد و در این تغییر ریل طوری عمل نکند که آموزش مجازی به یک‌باره کنار گذاشته شود؛ بلکه آموزش مجازی باید مکمل آموزش حضوری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =